kostnad avmaskning

Sv: kostnad avmaskning

Nä, Ivomec kostar 767:- . Banminthen är den billigare av dom. Bara läs i Fass djur.

enklast är väl att surfa in på apoteket.se och kolla så får du pris på alla avmaskningsmedel och får se alla olika typer (pasta, pulver etc) som finns!!

Men jag var ju på Apoteket och frågade. Då sa de så?? :confused:
Jaja, ska beställa imorrn, så får väl höra med dem då. För de sa att Ivomec 10-pack skulle kosta 586...

Så här står det i Fass om Ivomec och Banminth

IVOMEC
Förpackningar och priser
Oral pasta 1,87 %
10 x 10 x 6.42 gram Förfylld spruta, receptbelagd, 6645 kr
10 x 6.42 gram Förfylld spruta, receptbelagd, 767 kr
6.42 gram Förfylld spruta, receptfri, 122 kr. Pris med recept 114 kr

BANMINTH
Förpackningar och priser
Oral pasta 44 %
2 x 26 gram Förfylld spruta, receptfri, 127 kr. Pris med recept 118.50 kr
10 x 10 x 26 gram Förfylld spruta, receptfri, 4984 kr. Pris med recept 3715 kr
10 x 26 gram Förfylld spruta, receptfri, 589 kr. Pris med recept 460 kr
26 gram Förfylld spruta, receptfri, 78 kr. Pris med recept 79 kr

Noromectin, Bimectin och Eraquell är samma som Ivomec men billigare. Samma sak med Fyrantel och Banminth.

Nä, sen när då ? Ivomec har ju alltid vart ett svindyrt maskmedel..men nu leder väl Cydectin ligan ;)...

Jag läste inte att du skrev "tio pack" så jag höll på att få en smärre chock när jag såg svaren :p

Läs i din tråd :p

Ivomecen är ju på 8 v, cydectinen på 12 (fyrantel/banminth 4v). Men nya equi-max eller vad det nu heter ska ju hålla ÄNNU längre och ta ALLA stadier på mask i hästen. Får bara hoppas det inte tar kål på hästen med :crazy:

Ivomec kostar 122.- i styckpris och 10 pack 767.-, så hon på apotektet måste ha kollat fel.
Banminth och Fyrantel kostar däremot 77.- resp 76.-

Alltså till alla:
Zenith vart lite trött och förvirrad, så hon läste FEL.... :o

Ivomec kostar som ovanstående säger. :bow:

Vad är det jag ska läsa ??? Ang Equiemax...det är ju bara Ivomec och Droncit ihopblandat och håller så vitt jag vet 8 veckor.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en...
2
Svar
32
· Visningar
589
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
325
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
737
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?