Kostnad att byta skalm på sulky?

Zandrah

Trådstartare
Jag har en sulky med träskalmar, där den ena liksom gått av. (ingen QH)
Är det någon som har bytt ut en skalm som har någon aning om vad det kan kosta?
Det är en rätt gammal sulky så man bör nog byta båda och frågan är om det är värt det, eller om man lika gärna ska köpa en ny? :crazy:

Sv: Kostnad att byta skalm på sulky?

Det kostar beroende lite på vart man köper den men 1300 Kr + moms där vi hörde oss för.
Oftast skall man byta bägge om det inte är så att det hänt en olycka med fräsha skalmar.

Det kostar beroende lite på vart man köper den men 1300 Kr + moms där vi hörde oss för.
Oftast skall man byta bägge om det inte är så att det hänt en olycka med fräsha skalmar.

Var detta för en då eller för båda? Antar en eftersom du skrev "den" iof. :)
Isåfall är det nog nästan bäst för mig att satsa på att investera i en nyare sulky..

på en av mina sulkar (ej qh) gick skalmen sönder och den står numera någonstanns under snön :angel:

Hehe, ja där ser man! Min står numera i vårt härbrä, och jag misstänker att den kommer att bli ståendes där....:angel: Fast det är iof nya däck på den så....de kanske kommer ut från ladan. :)

det är väl en liten timmrad byggnad med loft typ :o
brukar stå på bondgårdar osv.

Här uppe i norrland säger vi "Häbbre" åt dem!

1300 kr + moms var för en. Har själv 2 sulkys där en skalm gått av. Funderar också på om det inte är mer värt att köpa ny istället...

nu kommer lite dialekt-problematik!

vad är Härbrä??

Haha, japp fast nu ser jag att jag stavat fel - Härbre stavas det ju :o
Det är som fethajja säger en slags lada med övervåning. :)

Härbre hör till dalmål men är mer en förkortning av ordet "härbärge".

Senast ändrad:

1300 kr + moms var för en. Har själv 2 sulkys där en skalm gått av. Funderar också på om det inte är mer värt att köpa ny istället...

Precis....och om man sen även vill ha QH så tillkommer säker extra för sådana så ja, kanske lika bra att börja spara så man får sig en nyare. :)

1300 kr var för QH skalmar. Misstänker att det nog blir dyrare med de andra för då var de tvungna att beställa hem. Inte många som vill ha de skalmarna längre.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 688
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 816
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10