Körträning

Sv: Körträning

Rolf är ju klockren i sina kommentarer på en sån här film! :rofl:

Och han är TOKLÄCKER Krutrök! :love: WOW!

Tackar och bockar:):)
"Skrot Nicklas" får nog byta smeknamn till GULDKLIMPEN hädanefter..

Man säger ju att kärt barn har många namn så.. Krutrök är det sällan någon kommer ihåg.. Han får däremot heta Rimfrost och Ragnarök ibland..
Han är i vilket fall som helst en klart egen häst.. Kroppen må vara 13 år men i knoppen och sinnet är han snarare 2 år.. NYFIKEN på ALLT vill GÄRNA smaka på alla saker.. vill SYNAS och har inte allt för lång koncentrationsförmåga om det kommer något nytt intressant..

Anna-Carin

Vilken härlig häst du har! :love::love::love: Ser ut att gå fint! Vad har du för planer?

Tackar och bockar för alla snälla kommentarer!!
Mina planer med Krutrök..:confused:
När han kom till oss var tanken att han skulle vara sällskapshäst till Pelle och skogsmulle häst som jag kunde rida på..
Nu blir det nog INTE så..

Vi kommer att i möjligaste mån TRÄNA i allafall och se vad det blir av det hela.. Viktigast av ALLT är ändå att vi ska ha ROLIGT under resans gång

Anna-Carin

Vilken pondus!!! :love: Såg såå trevligt ut..jag fick gåshud. Kanonfin kuse, verkligen!!

Låter som ett trevligt mål tycker jag! Självklart måste både häst och kusk/ryttare ha roligt. Superläcker!

Jag måste bara citera Rolf ( Sååå härlig kommentar) " Den hästen kan man ju fan få att piaffera före jul"
Känn ingen press Anna-Carin!!! :angel::rofl:

Jag ska enligt Rolf jobba på att få Jeppe att gå på en volt utan att han ska tro att det är en startvolt på travet!!! :p
Lite olika förutsättningar. Men Krutis är en klippa. (och fantastigt snygg dessutom) Han kommer att göra succe på Hippologum nästa söndag!!!

Maria

Jag måste bara citera Rolf ( Sååå härlig kommentar) " Den hästen kan man ju fan få att piaffera före jul"
Känn ingen press Anna-Carin!!! :angel::rofl:

Jag ska enligt Rolf jobba på att få Jeppe att gå på en volt utan att han ska tro att det är en startvolt på travet!!! :p
Lite olika förutsättningar. Men Krutis är en klippa. (och fantastigt snygg dessutom) Han kommer att göra succe på Hippologum nästa söndag!!!

Maria

Maria... Hmm Pelle pluttis du vet... förra året i maj kunde han heller inte gå på en volt... Å ja.. du har ju sett va han kan IDAG!!! Så de är BARA att nöta...
Att min Krutrök KAN ja de tvivlar jag inte på.. Men... Kusken i fråga?? hon blir lite skakis i knäna när de hettar till... Har nada minne när de blir pressade situationer och trivs bäst i hemmets lugna vrå OCH i Villvattnet...MEN.. de ska bli kul i allafall.. å OM inte annat så får ju Krutrök visa upp sig lite...

Anna-Carin

:angel::angel:

Ja, jag ska nöta!

Å sen kommer krutrök att visa opp sig, från sin bästa sida, med eller utan väggspeglar!!!

maria

Efter att ha hunnit titta på ena filmen så GRATTIS till fin häst :)
Himla kul för dig!

och haha var rätt kul å höra Rolfs kommentarer också.

Var lite seg på att anmäla mig till Umeå körträningen, men står på reservplats. Kommer nog komma upp och titta lite kanske :)

(Fasen så glad jag är över att vi har bättre uppkopling nu så man kan titta på sånt här)

Tänk så det kan bli!

Kommer ihåg din tråd om lämplig sällskapshäst och nu står du med två stycken guldklimpar i stallet!:love:

Ps! Ni kanske får ta och titta er om efter en tredje häst som kan fungera som sällskap och skogsmulleridning!:rofl:

Tänk så det kan bli!

Kommer ihåg din tråd om lämplig sällskapshäst och nu står du med två stycken guldklimpar i stallet!:love:

Ps! Ni kanske får ta och titta er om efter en tredje häst som kan fungera som sällskap och skogsmulleridning!:rofl:

Joo ja vad ska man säga... ÖDET...
Det blir dock ingen tredje häst som skogsmulle sällskap.. BARA vi hittar en sadel som behagar ligga PÅ Krutrök istället för ovanför honom så ska vi skogsmulla också.. Han ÄLSKAR det.. går fram ÖVERALLT och är jättestadig på foten.. men de är LIITE spännande att göra de barbacka... uppför går ju bra men.. så ska man ner också

Anna-Carin

Jag kan ju bara hålla med föregående talare... "jävlar vad bra!"

:rofl:

Precis när filmen tar slut börjar han prata om en unghäst som en "viss" kusk köpt för 200 000 kr nyligen. Men att Krutrök har bättre steg osv ;) /filmaren

Underbar häst med strålande steg!! Förstår att du är glad i honom!!
GRATTIS!

Liknande trådar

Avel Ja, nu har ju de uttagna fölen varit officiella ett tag! Vad tycker ni om årets kollektion? Vilken skulle ni själva vilja ta med hem...
2
Svar
37
· Visningar
6 205
Senast: cirkus
·
Körning Jag vill ha lite tips för att inte fastna i gamla spår.. Med 2 hästar på såå olika nivå i sin utbildning inom körningen så gäller det...
Svar
11
· Visningar
1 265
Senast: Vindelkusken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka