Kortisondroppar

Krati

Trådstartare
Hej!
Min katt (12 år) har under en tid haft grumliga ögon, man har också sett ådrorna i ögonen. Har vart hos två olika veterinärer, tagit blodprover, klamydia/herpes prov, kollat trycket i ögonen samt tårvätska. Allting ser bra ut. Sist vi var hos veterinären fick vi utskrivet kortisondroppar som han fick morgon och kväll i en vecka, lite mer, och då blev hans ögon jättefina. Men när vi slutade med dom har dom gått tillbaka till det grumliga igen.
Nu undrar jag, hur länge kan man ge kortisondroppar? Vet ju att det är lite tabu med kortison, men det verkar ju vara det enda som funkar..?
Är det någon mer som vart med om detta?
Ska självklart rådfråga veterinär på måndag, men behövde få lite tips o råd såhär en fredagkväll. Man vill ju sina älsklingar det bästa.. Förövrigt mår han bra! Men han blundar ju en del, dock inte med kortisondropparna.

Min katt har gått på daglig kortison för sin astma i flera år. Min veterinär säger att katter inte har samma negativa effekter av kortison som människor. Min katt lever ett normalt liv med kortison. Utan det så hostar hon så mycket att alternativet hade varit avlivning. Jag ger hellre henne ett färre antal friska år än fler sjuka, så hon får sin kortison så länge det håller vilket det har gjort i åtminstone fyra år. Minns inte riktigt.

Liknande trådar

Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 801
Senast: tanten
·
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 791
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 194
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 370
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar