Kortegehästar får bröllopsskor

Sv: Kortegehästar får bröllopsskor

Det skulle defintivt vara enklare att acceptera hästkorteger om hästarna bodde ute på landet utanför stenstaden och kunde erbjudas ett vettigt hästliv.

Såväl K1 som hovstallet är ju inget mer än gammla reliker från en svunnen era... de få gånger man ställer till med tex begravningar eller skjutsar någon dignitär i 6-spann a la Daumont så kan man transportera in hästarna till stan och låta proffs hantera hästarna hellre än att ha kortege med stallmodiga orastade hästar som ska hanteras av snabbutbildade värnpliktiga.

Senast ändrad:
Sv: Kortegehästar får bröllopsskor

Du behöver inte oroa dej för dina skattepengar skorna är skänkta av en tillverkare i Holland

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
396
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 632
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 126
Senast: Freazer
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 317
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar