Kortegehästar får bröllopsskor

Sv: Kortegehästar får bröllopsskor

Känns bra att det läggs pengar på såna livsnödvändiga saker som alla kommer lägga märke till... Or not.

Mer än hälften av åskådarna till kortegen lät väl inte se skillnad på om hästarna öht har skor eller inte, och än mindre på om skorna glänser mer än vanliga skor.

Men herrejösses...så utomordentligt FÅNIGT!
Denna bröllopshysteri har gått väldigt mycket över styr nu...hur försvarar man att våra pengar går till sådant? :crazy:

Undrar om någon brytt sig att läsa om hela historien?

Jag tycker för min del att det kan vara en kul grej som även ger en hjälp till den Beridna Högvakten.

Kanske får hästarna vara stationerade utanför staden så småningom om tillräckliga medel kommer till? :o

LIA

Jag tycker dessutom att det är lite charmigt. De som är med och rider vet ju om det.

Jag hade inte tackat nej till att rida i den Kortégen. Hade ju varit jättekul och då är jag inte ens speciellt intresserad av deras giftermål, även om jag tycker det är roligt.

Mvh

Tora

Bilden jag såg framför mig var hästar iklädda boots i guldfärg som hade blivit dekorerade med vita sidenblommor och små rosetter av rosa band :D

Men herrejösses...så utomordentligt FÅNIGT!
Denna bröllopshysteri har gått väldigt mycket över styr nu...hur försvarar man att våra pengar går till sådant? :crazy:

Amen to that:bow:.

Men åtminstone tur att de lottar ut dem som souvenirer sedan.

Våra pengar?

Du har inte sett att det är kopplat till nya medlemsskap? Nya medlemmar= pengar in.

LIA

Undrar om någon brytt sig att läsa om hela historien?

Jag tycker för min del att det kan vara en kul grej som även ger en hjälp till den Beridna Högvakten.

Kanske får hästarna vara stationerade utanför staden så småningom om tillräckliga medel kommer till? :o

LIA
:bow:Kors i taket:bow:
PL

Efter att ha avslutat en helg med nästan 40 timmars arbete, där stora delar av de timmarna gått till att hitta vårdplatser för akut psykiskt sjuka människor i vårat län så blir jag fan gråtfärdig! Kämpa för att rädda liv på jobbet när det inte finns resurser, komma hem och kämpa för att mina tre hästar ska kunna ha fina hovar och veterinärvård om de behöver på min väl skattade lön. Jag betalar gärna skatt men jag tycker inte att det är gulligt när det går till skor som ska skos på och sen tas av för ett bröllop!

Önskar gärna kungafamiljen på ett studiebesök till ett av de rum med svårt psykiskt sjuka som vi har eller inte kan bereda en plats för.

Att föreningar och andra gläds åt kungadömet är ju kul men de kan bekosta det själva. Önskar beridna högvakten utanför fler ställen än vid såna tillställningar.

Senast ändrad:

fast dojjorna och hela hästeriet betalas ju inte av staten längre :idea:

:bow: amen till det :bow:

Visserligen har numera föreningen för beridna högvakten det huvudsakliga ansvaret för hästarna, men risken är ju att de har fått tillskott i av skattemedel för just detta tillfälle.

F.ö anser jag att såväl kungahuset som högvakten (beridna högvakten i synnerhet) bör avskaffas - det är inte förvarbart med sånt trams när vården går på knäna.

...och skolan.

Mitt barn kommer ibland hem med kopierade papper där man har tipexat över tidigare svar. Skolan har inte råd att ge alla barnen böcker i alla ämnen.

F.ö anser jag att såväl kungahuset som högvakten (beridna högvakten i synnerhet) bör avskaffas - det är inte förvarbart med sånt trams när vården går på knäna.
Det är vi många som tycker. Varför behålla en otidsenlig kvarleva från fornstora dar?

Usch fy fan...bort med skiten, man blir förbannad. Det blir så fruktansvärt absurt när Sverige går på knäna och många lider och sliter.

Tycker det är en smart idé för att få nya medlemmar till beridna högvakten.
Skorna är dessutom sponsrade och kostar inte staten ett öre.:idea:
Undrar just hur många vårdplatser/skolböcker ett skobyte per häst i kortegen motsvarar? Känns som lite som piss i Mississippi :grin:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
396
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 632
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 126
Senast: Freazer
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 317
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar