Kortbrösta/Förbygel??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Boomerang
  • Startdatum Startdatum
Sv: Kortbrösta/Förbygel??

lucillehornline skrev:
alltså alla har ju sin metod till att sortera ut hästarna, och det var hans. han fick otroligt starka och hållbara hästar.. sen dom hästarna som inte klarar av det klarar det helt enkelt inte och dom lämnar hans träning och blir ofta ingenting heller! han har ju haft en hel del kanoner om man säger så. guli gutten vann kriteriet och tjänade 600 000 kr innan hans ägare dog i en bilolycka och frugan sålde han till j-o persson. marinesvarten tjänade en halv miljon, lill nisse innehade världsrekord på sent 80tal, gullan fax världens snabbaste kallblodiga 4åriga sto tjänade 600 000 på två år - så hästarna klarar det om det är rätt sorts hästar och dom som inte klarar det vill han inte ha!
sen så är det inte bara uppför han kör, han kör ca 2.00 min tempo nerför dessa backar också, skrittar ALDRIG!!! alla metoder funkar, bara man tror på dem... :D

Och Legolas var 2:a på VM utan att travat ett steg i träningen :smirk:
Och en viss Johansson utanför Stockholm kör inte fortare än 25 (med blodingarna) hemma... men hans hästar verkar tävla länge.. En som har ca 35 miljoner på kontot startar som pigg 10- åring :p

Senast ändrad av en moderator:

Jag fäster min förbygel i "spännena man justerar skakelhöjden" Lite ny på det här med trav, så ursäkta min bristande kunskap om sakers rätta namn!!

ja, alla har sin filosofi och det roliga med trav är att alla filosofier funkar!!!! det hade ju varit tråkigt om alla tränade lika dant!!

Sätter du förbygeln i öglorna på QHn i vagnen eller?? Vet inte om jag hänger med riktigt... :o

Boomerang skrev:
Sätter du förbygeln i öglorna på QHn i vagnen eller?? Vet inte om jag hänger med riktigt... :o

Nej, i öglorna på QH-låsen på selen.

nilema skrev:
har tyvärr inga ringar eller öglor på vanliga selen :(

Kör med samma sele både träning oc start (utom till Rockarden :smirk: )
Har ju min filosofi att hästen själv ska tjäna ihop grejorna... så hitintils har det bara räckt till en QH sele :p (Bara 10.000:- iår :( )

He he Har två vanliga, en mode ala antik och en "vanlig" remsele även den med många år på nacken ;) . Antingen har jag en djup häst eller så har alla förbyglar varit små jag har provat för jag har aldrig fått, som någon, förbygeln att räcka till att fästa i metallringarna till skalmlädrena......... så det är brösta som gäller

Här får Fia allt oxå tjäna ihop till nya grejjer men funderar på att göra om den vanliga selen (alltså inte modeselen) till en QH för hemmabruk. Vill inte göra åverkan på sulkyn och på speedcarten finns redan hål för QH sen tidigare ägare

Senast ändrad:

nilema skrev:
He he Har två vanliga, en mode ala antik och en "vanlig" remsele även den med många år på nacken ;) . Antingen har jag en djup häst eller så har alla förbyglar varit små jag har provat för jag har aldrig fått, som någon, förbygeln att räcka till att fästa i metallringarna till skalmlädrena......... så det är brösta som gäller

Här får Fia allt oxå tjäna ihop till nya grejjer men funderar på att göra om den vanliga selen (alltså inte modeselen) till en QH för hemmabruk. Vill inte göra åverkan på sulkyn och på speedcarten finns redan hål för QH sen tidigare ägare

Du kan väl sätta den runt remmarna som du lindar runt skalmarna.. så hade jag på modeselen :idea:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 608
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
170 049
Senast: gul_zebra
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka