kortbenta kuskar?

majola

Trådstartare
Jag har ett problem med min speedcar (alt. med min kroppsbyggnad). Jag når inte fram till fotstöden mer än med tåspetsarna om jag sträcker på mig mitt allra värsta. Nu kan ju jag inte vara den enda med det här problemet för så kortväxt är jag inte, så jag undrar om ni har någon bra lösning. Sitsen sitter redan så långt fram det går.

Sv: kortbenta kuskar?

Jag har en Hudik och fick tipset att "rikta" fotstöden när jag köpte den..

Men jag tycker att jag sitter skapligt (gillar tjocka sulor. :angel: ) utan att ha behövt göra något åt den även om jag ståtar med 166 cm.

/// ghost

Jag brukar också ha dom problemen, så jag får sonika kolla upp vagnarna innan jag köper...finns inge värre än att inte kunna sitta normalt...nu har jag köpt en protrainer(men inte fått den än) Hoppas verkligen att man sitter bra i den...annars får jag krupp.

Man kan väl svetsa nya fotsteg om man är såpass driftig :idea:

Det är inte driftigheten det hänger på när svetsen åker fram... Far, dotter och svärson försökte gemensamt svetsa ihop en kratta en gång - den höll inte ens för lite gräs! :o

Det kanske går att sätta fast fotstöden bakåfram eller nåt...

Gullabovagnen är jättebra för korta personer som jag (160 cm). Den satt jag perfekt i. Har dock sålt den nu pga mitt tossiga kbl som trodde hon skulle ut å tävla igen när hon fick en lättare vagn efter sig. Jag får skaffa en rockard igen eftersom hon bara "hobbykörs" nu.

Huuu för den vagnen om man har en häst med lätt rumpa. :mad: Kompisens häst slår inte så hårt utan bara "gungar" med rumpan och på första gunget såg vagnen ut som något annat (jobbigt att köra intervaller dubbelvikt. :crazy: )

Dåligt material i skaklarna (billigt eller spara vikt?) och så stenhård sits.

Nä då gillar jag min Hudik bättre. Den behöver inte svetsas om, utan "bara" fram med storsläggan. :smirk:

Sen finns det ju en hel massa bra andra vagnar, men just Gullabo reagerade jag på det dåliga materialet i skaklarna det första jag gjorde...

/// ghost

Sånt man inte tänker på förrän man sitter där med en häst som är lätt i rumpan.... :eek:

Ägaren till den vagnen har löst den genom att svetsa på förstärkning där slaggjorden sitter, men hur snyggt är det? ;)

/// ghost

Protrainern är ju rena drömmen att sitta i, som en fåtölj ungefär. Saknas bara en tekopp, läslampa och en bra bok :D

Ta en väldigt stor skyftnyckel och böj till fotstegen eller köp en vagn med ställbara eller bygg om din så du får ställbara inte alltför svårt för en "normalhändig" svetsare...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 094
Senast: Lavinia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 728
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: Trassel12
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?