Kortare Hästutbildningar

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Johanna19911
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 067
J

Johanna19911

Hej! Jag och en vän vill i framtiden starta eget med häst i fokus, så nu vill vi utöka våra kunskaper inom entrepenörskap och hästlära.

Problemet jag har är att jag har svårt för att hitta kortare helg/ kvällsutbildningar/seminarier inom detta ex. Foder, sjukdomar, fysiologi, hantering, regler ja allt i princip. Är kunskapstörstig och vill veta det mesta. ingen kunskap är dålig. :)

Så snälla lite hjälp?
:banana:

Sv: Kortare Hästutbildningar

Det finns en hel del kurser i olika former. Jag vet inte om ni är ute efter dokumenterade kurser där ni får betyg osv eller om ni mest bara vill lära er lite mer.

Vill ni bara lära er lite mer finns det ju massvis med böcker. Till exempel "hästhållning i praktiken" är en sån där som nästan alla hästmänniskor har hemma. Den tar upp det mesta inom häst, hur man sköter den, foder, sjukdomar och allt sånt.

Vill ni gå lite mer seriösa kurser kolla på Ridsport.se där finns länkar till högskolor och annat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 279
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 090
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 798
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka