Kortare dressyrgjord

Sandra -74

Trådstartare
Letar dressyrgjord till ponnyn. Hon gillar hööks Dressyrgjord Equi-Gard som har en bred platta på mitten. Nu upplever jag att gjorden som är 50 cm är för lång. Det jag gillat med gjorden vi har är att den är lätt att hålla ren. Vad finns det för liknande gjordar som har bred platta men som är kortare.

Kolla på islandssidan om du behöver kortare gjord. Ex hrimnir comfort sadelgjord? Eller HRS soft sadelgjord? Dock är de i läder( personligen tycker jag läder är lättare att rengöra).

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Zpunk
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 184
Senast: Linda_A
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har ett islandssto som behöver tryckavlastande gjord. Den vi har nu är 40 cm och är för lång. Den funkar hjälpligt, men hästen är...
Svar
6
· Visningar
625
Senast: smedsussie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv