Korta vita ridbyxor?!

caroline_lu

Trådstartare
Hallå!
Det jag fruktade har nu skett. Jag har fått så mycket muskler på vaderna att jag icke kan ha mina läderridstövlar längre :( Vill inte köpa nya heller för jag älskar mina soubirac! Jag kan dock ha dem utan ridbyxor, då passar det superbra! Men med ridbyxor är det helt enkelt för trånga och vaden bultar :p

Då undrar jag helt enkelt om ni vet om det finns ridbyxor som slutar strax nedanför knät?

Sv: Korta vita ridbyxor?!

ingen aning, har aldrig sett några iallafall. Men det borde väl gå att sy om ett par långa?

Ja det går! Men jag är sämst på att sy så jag vågar inte ens prova. Min mamma är likadan! :p

jo, men klipp av så det blir bra längd, sen bara sy ihop kanterna där nere så dom inte repar upp sig. Det är nog inte så svårt, fråga någon som är bra på att sy annars :D

Låter inte som nån jättebra ide tycker jag... :p

Ta istället stövlarna till en skomakare, så kan han blocka ut dom för dig!

Hur gör han då? :p
skomakaren gör stövlarna lätt fuktiga, sedan sätter han i block i skaften som sakta kommer att töja(spänna) ut stövlarna... det funkar,, inte hur många cm som helst... men tillräckligt för att du ska kunna få ner byxorna i dem...

skomakaren gör stövlarna lätt fuktiga, sedan sätter han i block i skaften som sakta kommer att töja(spänna) ut stövlarna... det funkar,, inte hur många cm som helst... men tillräckligt för att du ska kunna få ner byxorna i dem...

Ah okej! De kan inte bli förstörda då? Kan det synnas?

Ah okej! De kan inte bli förstörda då? Kan det synnas?

det syns inte, bara en lätt uttänjning av stövlarna.. jag har gjort det på att par av mina men det hände inget, de töjde inte ut sig en mm, men det var antagligen bara för att mina stövlar är stenhårda i lädret.
men jag tror inte att de kommer att förstöras...

det syns inte, bara en lätt uttänjning av stövlarna.. jag har gjort det på att par av mina men det hände inget, de töjde inte ut sig en mm, men det var antagligen bara för att mina stövlar är stenhårda i lädret.
men jag tror inte att de kommer att förstöras...

Ah okej! Ska prata med herr skomakare då :D Kan han töja på ett speciellt ställe eller töjer man hela stövelskaftet så att säga? Det är just där stövveln är som bredast den sitter hårt :p

Ah okej! Ska prata med herr skomakare då :D Kan han töja på ett speciellt ställe eller töjer man hela stövelskaftet så att säga? Det är just där stövveln är som bredast den sitter hårt :p

ja, ;) gör det! Det brukar finnas olika block, stövlarna är ju oftast formsydda, likaså blocken, men det kan man säkert titta på när man lämnar stövlarna... det enda man får vara beredd på är ju att lämna ifrån sig sina kära stövlar i nån vecka, mend et är det värt, bara de passar sen så..;)

säger som dom andra- gå till en skomakare!

fråga runt lite och se om någon vet en i ditt område som är bra på just ridstövlar!

ååååhhh jag har oxå såna... underbara. Ännu så länge kan jag ha mina

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För snart fyra år sedan började jag på mitt nuvarande jobb. Ett jobb som är ett av de två roligaste jag haft i hela mitt liv! Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 229
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 332
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 467
Senast: Supersalt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Inredningstråden nr3
  • Vegansk efterrätt?