Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tycker det är supersvårt dethär med att rida med kortare / längre steg i trav o galopp. Lätt blir det ju att det går snabbare istället när man ska länga, spec. på lite stressig / het häst.I hoppning blir det ju helt på knas med fel antal språng....Suck. Tips o råd?
Räkna takten tyst för dig själv i huvudet när du rider. Du ska kunna behålla samma takt när du länger eller kortar stegen, så fokusera på takten och rid den så att den inte rinner iväg.
Om du kortar med tyglarna och länger med skänkeln så blir det lätt så att den går snabbare och långsammare.
Korta och läng genom att RIDA stegen istället. Använd dina magmuskler och visa hästen. Då behåller du takten bättre. Det är som att du med kroppen börjar rida längre steg eller kortare steg och hästen kommer hänga på.
Hundavel & Ras Är det så mycket pälsvård? Nu läste jag bara lite snabbt, men tycker inte det ser superkomplicerat ut.
Jag tror inte kines är rasen för...
Hundträning Idag har jag fått jättebra hjälp av en kille som är toppenduktig på IGP spår. Jag blev påmind om att bara för att jag inte vill peta för...
Hästmänniskan Ja, när det kommer till bil så vill jag köpa rejäla grejer så jag förstår hur du menar. Där är det inte värt att vara dumsnål. Däremot...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.