Kort kavaj

Sv: Kort kavaj

ja det kan du.

det är du som ska trivas i det, så det är upp till dig o avgöra.

(jag brukar också tävla med udda saker)

Min är typ så kort men tråkigt mörkblå. Nu ska jag ju sälja min häst men när jag köper en ny häst om några år så kommer jag vägra mörkblått/svart och köra nått eget, bara man inte blir "Den där konstigt klädda med knäppa hästen"

Okej tack för svaren, skönt att höra fler som tycker svart/marin är lite väääl tråkigt ;)

Nästa fråga då, lite mer känslig kanske :D

Schabrak eller Vojlock?!
Jag är sugen på en mullvadsfärgad vojlock...

Nu får du utgå från att jag är hoppryttare men har dåliga knän så doktorn har sagt åt mig att rida dressyr istället...

Men jag tycker det kan funka, jag rider oftast med marinblått.. min häst är skimmel med både gråa och bruna inslag så hon kan lätt ge ett smutsigt intryck i vitt schabrak.

Du har rätt, det kanske är snyggare med schabrak än vojlock... Men de irländska hunterryttarna har inga underlag alls ;)

Fast jag erkänner, vi är inte på irland och det ÄR dressyr vi ska göra... Men ändå :D

Min häst är vit därför går vitt schabrak bort.

Ridbyxor då? Måste dom vara vita?

om du ändå har den färgen på kavajen så skulle det väl vara snyggt med beige eller creme färgade ridbyxor tycker jag.

Yeah en till "vägra vitt på skimmel" :bow::bow: jag är inte ensam:D

Eftersom jag ska skaffa ny tävlingsutrustning nu då så gör jag en lista...;

Kavaj - Brungråmelerad álá tweed (fast inte för mycket just tweedstuk).

Ridbyxor - Sand/Creme

Ridstövlar - Vill hellst ha svarta med brun bred kant upptill men det går fetbort innom dressyr, ELLER??

Schabrak eller Vojlock??
Vilken färg? Hästen är VIT.
Sadel och träns = svarta

Jag behöver HJÄLP här verkligen! :D

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 588
Senast: Fibusen
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka