kort HÅRIG katt

sofiaspel

Trådstartare
hur kammar man en sådan? våran bara fäller å fäller, när vi hade våran norska skogskatt hade vi en såndär "ståltrådsborste" funka ju bra på en långhårig, men hur gör man med detta håriga monster, har ni några tips?

Sv: kort HÅRIG katt

Jag kardar i bland min lilla rex med en stålkarda, så en vanlig korthår borde också det fungera med ;)

Annars en sån där gummihandske?

jag har en helt fantastisk gummiborste till min katt. den är i mjukt tjockt gummi med piggar på. den fångar upp hur mkt päls som helst, och den masserar också. katten älskar den :D
köpte den i en vanlig zoobutik...

Man behöver väl inte borsta korthåriga katter?(eller var det en kort katt med hår? :P)

Man behöver väl inte borsta korthåriga katter?(eller var det en kort katt med hår? :P)
hehe, korthåriga katter fäller, min fäller t ex vinterpälsen just nu och det blir hår överallt + att det kliar på honom. han juter som bara den av borstandet också, han spinner så han dreglar :rofl:
sen blir det färre hårbollar också...

hon är korthårig, men HÅRAR något förbannat, slutar dom aldrig håra? haha blir tokig :p

så här ser den lilla hårbollen ut
5540374.jpg

där är hon dock smal, hade bara haft henne i några månader. nu har vi bytt till superfoder så nu är hon en rund kisse :)

Karda eller vanlig kam :) Min borstar jag med en karda o hon älskar det. Hon borstar sig själv emellanåt oxå, ligger o gosar med kardan o jamar. Då är det dags att borsta tycker hon :rofl:

jag brukade ta och dra en sån klisterrulle (sån man har påkläderna för att få kort hår) på min katt när han fällde..
han tyckte om det.. =) men han var ju inte helt normal heller..

jag brukade ta och dra en sån klisterrulle (sån man har påkläderna för att få kort hår) på min katt när han fällde..
han tyckte om det.. =) men han var ju inte helt normal heller..

Nä, mormor dammsög sin katt, han älskade det :rofl: Alla katter är olika. Min älskar att ligga o rulla sig o gnugga ryggen på betongen ute på vår balkong :angel: det kliar väl skönt o hon gnuggar loss lite vinterpäls. Sen ser hon ut som en hottentott när hon kommer in o är överlycklig :rofl:

Läcker färg, ser ut som den är rökfärgad? Ovanligt på huskatter!

Vi har en sån där gummikarda med små piggar i gummi till vår katt. Hon absolut hatar den, men det brukar bara behövas att man borstar igenom henne en gång per säsong, så har man blivit av med den värsta vinterpälsen, och slipper ha lägenheten full av hårtussar.

kan mycket möjligt stämma att hon är rökfärgad, mammas kompis var och hälsade på här från göteborg och när hon fick syn på katten utropar hon ååh en smokey! ;)

Längst ut på hårstråna är hon svart och längst in är hon vit.
Hon är någon blandning, men hennes far var en birma..

Våran katt hatar beröring, hon vill inte sitta i knät, hon vill inte ligga brevid en, tänk då vilket skräck upplevese det blir när man ska ta bort detta hår, oj oj oj..

Ni får väl vara två som hjälps åt då kanske? Det tar ju inte så lång stund, och det är väldigt skönt att slippa allt hår!

En ryktsten borde funka, har haft det på min hund en gång. Annars är nog en gummikarda det bästa, det rivs inte och ger lite massage.

Jag klipper lejonklippning på min katt, han älskar det och det är inte ett hårstrå hos oss numera.

Pinsamt att be gäster sitta på handduk typ, o att håra ner halva jobbet...

Liknande trådar

Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
760
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 158
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 103
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar