kort eller lång brunst

Rotterö

Trådstartare
Vilket är det bästa för en dräktighet.
När stot har långa brunster . Eller kort brunst.
Mitt sto har haft långa brunster och insimenerats 2 gånger. Inte dräktig. Nu hade hon en kort intensiv brunst. Insimenerades 1 gång . Skall kollas i morgon :angel:

Normal... :D

Mitt ena sto har också brunstat länge nu, hon är betäckt ett par gånger. Inte klar att kollas än - håller tummarna för dig!

På hingststationerna jag har jobbat på så har korta (3-5 dygn) brunster inneburit högre dräktighet.
Vet eg. inte varför men en kort intensiv brunst var det bästa! Men långa brunster kan bero på hormonstörning.
Det svåraste fallet vi hade var ett xx-sto som var hos oss från april till juli... :o
Vi missade alltid hennes brunst.
Men det visade sig att hon brunstade bara precis när hon ovulerade. Så från inget ägg till släppt ägg på mindre än ett dygn... Men detta var ju bara en parantes...

Vi får ju hoppas att det var en lyckosam brunst för ditt sto!!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 896
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka