Sv: korsningsavel "de luxe", vart hitta hingst?
Jag har inte lagt mig i just TS häst. Hon säger att hon tänkt igenom detta och jag utgår då ifrån att hon räknar med att inte alls veta vad det kan tänkas bli för resultat. Det jag pratat om mest i den här tråden är just motviljan hos många för just blandrasavel.
Visst finns det massor av trevliga korsnigar men man bör väl iallafall utgå från material som har rimliga förutsättnigar att ge det resultat man önskar? Här talar vi om ett 2 årigt sto som är 20 cm för liten och som har för dålig ridbarhet. Jag kan räkna upp de fel jag ser i den här ekvationen
1. Stoet har inte ens visat att hon är ridbar
2. Märra är 20 cm för liten
3. Det ingår redan 4 raser i den som man inte alls vet hur de slår igenom
Den här "aveln" känns lika genomtänkt som att ta ett ardennersto och lägga på en swb hingst och tro man kan få en världscuphäst i hoppning. Visst kanske det går men sannolikheten är väldigt låg.
Jag har inte lagt mig i just TS häst. Hon säger att hon tänkt igenom detta och jag utgår då ifrån att hon räknar med att inte alls veta vad det kan tänkas bli för resultat. Det jag pratat om mest i den här tråden är just motviljan hos många för just blandrasavel.