Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Precis som tesora säger om Fandanguillo så har det kommit saker ivägen!!!

Detta visste jag om när jag bestämde mig! Själv skulle jag aldrig köra genom halva sverige bara för att visa en häst för att få betyget på papper!

Men är inte stoet lika viktigt när man betäker?
Mitt sto hade inte ens debuterat LC dressyr när hon betäktes men hon kan väl vara bra för det?! Alla har inte tid att tävla/ställa ut var och varran helg! (nu finns målet att starta LA om 1 mån) Hästen som hade 777 på fölvisningen som aldrig vissades på kvalitets testet, hon har inte varit mogen för något.

Hör med tesora om du får komma ner och träffa Fandanguillo så lovar jag att han övertygar även dig!
 
Senast ändrad:
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Ja eller som jag sa ! man kan titta på avkommorna!
Han har ju haft några stycken som har fått bra poäng på utställningarna :angel:

Tesora
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Vilka då? Var på Blommeröd och tittade i fjol och där fanns det några avkommor e. honom men de fick riktigt dåliga poäng...
Sen tycker jag att om man vill använda sin hingst i avel och talar om hur bra han är så är man faktiskt skyldig att visa upp den och inte bara säga att han är bra.Man kan väl inte skylla på att det är långt! Vad ska alla halvblodsägare göra då om de tycker det är för långt att åka till Flyinge??? Huruvida stoet skall vara bra eller ej kan man ju diskutera, men om man ska ha avkomman själv får man ju avgöra om man tycker att stoet är tillräckligt bra. En hingsthållare har ju ett helt annat ansvar! Anser jag.
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Hoppas hon blir tryggare med dej så du kan betäcka henne! Min dam tycker oxå det är lite läskigt att åka trnsport, men vi har ju inte så långt.
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Alferez då? Han är väldigt lätt! Annars är nog Carabinero inget dåligt val. Såg honom på Grevagården i fjol. Han är fin i typen, men jag tycker att han är för "ponnyaktig" liknar en snygg connemaraponny..
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Nyckelpigan skrev:
Vilka då? Var på Blommeröd och tittade i fjol och där fanns det några avkommor e. honom men de fick riktigt dåliga poäng...
Sen tycker jag att om man vill använda sin hingst i avel och talar om hur bra han är så är man faktiskt skyldig att visa upp den och inte bara säga att han är bra.Man kan väl inte skylla på att det är långt! Vad ska alla halvblodsägare göra då om de tycker det är för långt att åka till Flyinge??? Huruvida stoet skall vara bra eller ej kan man ju diskutera, men om man ska ha avkomman själv får man ju avgöra om man tycker att stoet är tillräckligt bra. En hingsthållare har ju ett helt annat ansvar! Anser jag.
Då börjar vi igen!! jag säger att han är bra ! men det är upp till stoägarna att betäcka med honom :angel: Jag tvingar ingen !!!
sen undrar jag i fall du hade huvudet i en påse i stockholm och växjö!!!!!!!!!!!!!!Om du nu ska sprida reklam för hingstar så är ju JABALLON en av dom bästa i sverige!!!!!!!!!!!
Sen kan jag visa upp hans kornings poäng och dom skämms vi inte för! :angel:
Du får gärna sprida din reklam om du vill!
Jag har aldrig sagt att dom har dåliga hingstar eller ston för den delen !!!!
Men det finns fler hingstar i sverige :angel:
observera att jag har inte gått ut i den här tråden och gjort reklam för någon hingst ! Varken min eller andras !! Det är en av stoägarna som har föl efter honom som skrev hans namn!
Om du inte tål att se det så Hoppa över den delen.
Alla har vi våra favoriter här i livet !!

Sen att det är långt till utställningar ? Det ska du inte bry dig om !
Vill du ha reda på varför jag inte åkte dit kan du ju PM mig! I stället för att skriva saker som varken du eller någon annan vet någor om?????????
I och med att du skriver just detta om att jag har sagt att det varför långt ! så är det inte svårt att ta reda på vem du är;)
KFIBB är inte så stor som du tycks tro!

Tesora
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Sippus skrev:
hej:)
Jag hade tänkt att ta ett föl på mitt sto.
Hon är ett arabiskt fullblod på 8 år.
Hade tänkt att betäcka henne med en p.r.e hingst.
Har kollat runt lite och tänkte kanske betäcka henne med
carabinero ||??
Ni kanske har förslag på en bra hingst med trevligt psyke?


Det finns andra PRE hingstar i sverige det är ingen som har sagt att Zagal är dålig men olika hingstar passar olika ston och ber SIPPUS om förslag så svarar jag med mitt förslag.....

Vilket inte råkade vara en av PEPINOS hingstar men det finns flera!!!!!

Ser mig själv om efter en PRE hingst till nästa vår och det kommer inte bli Fandanguillo efter som det är hans dotter som ska betäckas.
Så jag lovar att det finns flera.. och jag är fortfarande öppen för förslag!
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

jag vet vilken du ska ha :bump: :banana: :bump: :banana:
Men OJ han är inte utställd ! Funkar det ändå :angel:
MYCKET IRONISK!!;)
tesora
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Det var Jemeni som jag brode svarat för det var hennes kommentarer jag svarade på. Inte dina. Det var Jemeni som skrev att det var för långt att åka osv. Jag tycker inte heller att du behöver bli så agressiv bara för att man frågar VAD som är bra med din hingst. Den är säkert jättetrevlig. Vore kul att se den i jämförelse med andra någon gång. Fattar inte vad du menar med Jabalon och huvudet i en påse?? (märkligt ordval?!) Han är mycket fin, men vad jag har fattat är han ej i avel och därmed ej intressant i frågan.

VÄNLIGEN, Nyckelpigan Sen heter jag Anna Magnusson och bor i Halmstad. Så nu behöver du inte hota med att "ta reda på vem jag är"!
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

börjar att be om ursäkt, men svårt att veta vem du svarar till när du svarar på mitt namn! Huvudet i påsen har inget med JABALON att göra! Det var i fråga om att du skrev om min hingst avkommor på utställningarna


Vilka då? Var på Blommeröd och tittade i fjol och där fanns det några avkommor e. honom men de fick riktigt dåliga poäng...
Tycker inte att om man gör en sammanslagning på hans avkommor
Att poäng på unghästar på 74,5 poäng är dåligt!
en hispano fick just på blommeröd 74.1 han var ett år då!
Vet inte hur van du är att se på spanska utställningresultat.
Men det är helt Ok poäng.
Om jaballon skrev jag för att han är en av dom bästa hingstarna vi har i sverige , Och på deras hemsida står det att han är i avel,Vet sto ägare som gärna vill använda honom.
det var absolut inget hot ! Kan förstå om du kanske tog det så ! Ber om ursäkt om du uppfattade det på det sättet,
Men man kan bli lite fundersam när det kommer in en ny användare som har sex inlägg och alla handlar om samma sak,;)
Så hoppas att det går bra med din Zagal avkomma och att vi kommer att träffas på utställningarna fram över ;)

Tesora
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

:) Finns det inga mer intressanta hingstar här i Sverige? Ni som varit på lite utställningar fanns det inga intressanta hingstar där?
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Tack för ursäkten! Jag hoppas oxå vi ses på någon utställning eller så. Ledsen om jag verkar insnöad på Zagal. Jag är väl oxå lite galen, men precis som ni andra, så när man gillar något kan man inte låta bli att prata om det. Är som du såg ny här som medlem, men har surfat runt här på trådarna länge. Inte haft något relevant att skriva/fråga om förrän nu. Jag är faktiskt ingen bitch..:banana:
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Har ingen en bild på en pre/arab korsning skulle gärna vilja veta vad det oftast blir för föl?:)
Har någon något annat förslag på kanske en bra korsning om man vill korsa en arab med någon annan ras?:crazy:
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

två årig Hispano-arabe
faustino1.jpg
[/IMG]

faustinoi2.jpg
[/IMG]

faustino.jpg
[/IMG]på den här bilden brevid en fyra års arabhingst



Tesora
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Ingen som varit på utställningarna eller har förslag på andra fina PRE hingstar i Sverige?:confused:
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

*Trådnappning*

Tesora: När är nästa visning? Jag hittar inte all info...:confused:
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

Troligen blir det en i Stockholm i sommar och en på Grevagården i oktober!:cool:
 
Sv: Korsning PRE/fullblod/arabiskt fullblod

TOLEDO skrev:
Troligen blir det en i Stockholm i sommar och en på Grevagården i oktober!:cool:

Tack snälla för Svar! Det blir långt att resa från Skeåne det :crazy:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Dressyr hej! är ny här på dressyr vet inte om detta skivits om förut men jag tänkte fråga lite endå. det är så att vi ska tävla dressyr för...
Svar
10
· Visningar
1 996
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp