Korsgalopp

I

isse

Kan någon förklara för mig vad korsgalopp är och visa bilder på hur det ser ut gärna kanske också en film eller nåt. Och sen visa en normal galopp så jag kan förstå skillnaderna. :p

Sv: Korsgalopp

Jag har ingen bild eller film.
Men korsgalopp är när hästen tex har höger galopp med frambenen och vänster galopp med bakbenen, eller tvärtom.

Det är ganska svängigt/ryckigt.
Min nordis kan komma i det när vi landar efter hinder, om vi inte koncenterar oss tillräckligt.

Sv: Korsgalopp

Kan någon förklara för mig vad korsgalopp är och visa bilder på hur det ser ut gärna kanske också en film eller nåt. Och sen visa en normal galopp så jag kan förstå skillnaderna. :p

Du har redan fått förklarat vad korsgalopp är för nåt, men här kommer två bilder som visar ren galopp.

7.jpg

8.jpg

Hästen går i vänster galopp på dessa bilder. Dvs hästen börjar med höger bakben, sen tar den vänster bakben & höger framben och sist kommer det vänstra frambenet :)

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 715
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Bison
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Squie
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix