Korsförlamning

Tagliabue

Trådstartare
Jo, Polle åkte på korsförlamning i onsdags denna vecka. Hon fick en spruta med ngt B-vitamin mojjs i och utskrivet recept på Finadyne lr vad sjutton det hette .. smärtstillande iaf. Det åt hon i 3 dagar tror jag de var. I fredags var hon faktiskt helt OK, hon gick nästan normalt igen. (Gick säkert och spände sig ändå, trodde väl att det skulle göra ont). Jag har gått korta promenader med henne nu sedan i fredags, hon har stått på box sedan i onsdags. Idag tror jag att hon har fått gå ut. När jag går promenader med henne är hon redigt pigg, bockar åh har sig ... :smirk:

Min fråga är, kan jag köra igång henne lite försiktigt igen ?
Hästen i fråga är en russtravare, som nu har stått i ca 2 veckor p.g.a diverse saker (stallbyte, korsförlamning, hård blistring typ ..)

Givetvis tänker jag bara ta det lungt med henne ! Skritta en 30-45 minuter kanske (promenaderna jag gått är ca 30 minuter).

Hoppas ni förstog ngt av detta röriga :crazy:

Sv: Korsförlamning

Kan tyvärr inget om korsförlamning. Ville bara önska lycka till, hoppas det går bra med Polle!

Sök här på korsförlamning, finns lite om det.
Är hon fortfarande spänd över kors och rygg så låt henne vila, annars kan du köra igång med lugna skritturer.
Lycka till.

Tack så mkt !

Jag tycker inte att hon är spänd lr så över kors och rygg. Hon gör fina akrobatkonster då man går med henne ... :angel:

Nej men, jag körde henne idag med gott resultat ! Från yrväder till en lugn och fin Polle ! :) Blir te åh köra igång na nu igen !

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 113
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 320
Senast: mily
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 766
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023