KORSFÖRLAMNING!

B

Buffalo_brud

Hur länge tar det innan hästen är frisk? Hur stor är risken att man måste avliva den? :confused:

Du måste följa upp genom att låta ta fler blodprov för att analysera muskelvärdena, först när de värdena är normala ska hästen återgå till arbete.
Jag tror inte att du behöver vara orolig för att hästen inte skulle återhämtar sig.

Såvida den fått rätt behandling (akut skede B12-spruta), är det nog ingen större fara. Korsförlamning (eller njurslag som det mer träffande heter på danska) är inte så ovanligt främst inom galopp.

Hur länge det tar inna hästen är frisk beror osså på hur kraftig korsförlamning den haft.
Som sagt, behandling direkt och sedan får man följa upp med blodprov.

Liknande trådar

Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 621
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
660
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix