Kors i taket min ponny har fått sitt pass från ASRP

Sv: Kors i taket min ponny har fått sitt pass från ASRP

Aj då... då ligger jag nog "risigt" till! :( Eller så skickades pappren in i "fel" tid och hamnade på "fel plats"... :confused:

Jag måste få lov att göra ett litet knapplån.

Jag köpte min häst i maj och jag fick kopior på de papper som hon skickat in i juni 2006! Jag har försökt få tag på ASRP för att meddela ägarbyte HELA sommaren. Jag har skickat mail och ringt flertalet gånger utan att få något svar! För en vecka sedan ringde hans förra ägare och sa att hon fått ett papper hemskickat som hon sedan skickade vidare till mig. Det stod att dem PÅBÖRJAT passet men att ID-kontrollanten hade angett en felaktig färg så de ville att hon skulle korrigera denna. Så jag ringde till vet. som gjort beskrivningen och påtalade att hon skrivit fel färg och blev SÅ otrevligt bemött. Hon tyckte att jag skulle lasta min häst och köra honom till henne (ganska bra bit) för att göra om det. :eek: Hon hånflina åt mig när jag sa att eftersom det var hennes misstag så borde ju hon rätta till det. Har jag fel? Även om jag hade behövt göra om det så hade jag inte anlitat henne kan jag säga. Nedrans dåligt både av avelsföreningen och av ID-kontrollanten. Detta är min första häst så jag är extremt chockad över hur dåligt skött allting verkar vara! Så nu får vi se om hon bemödar sig rätta till detta eller om jag får göra om allt för att sedan vänta några år till. :devil:

Nu fick jag också skriva av mig lite. :p

Samma här!
Ena hästens var inskickat 2005.
Fick det idag...
My god.
Otroligt egentligen.

Men känns bra nu! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat