Kors i taket min ponny har fått sitt pass från ASRP

Sv: Kors i taket min ponny har fått sitt pass från ASRP

oj:eek: det va länge. jag fick mitt efter två veckor:D fast va ju iof fårn stc så dom kanske är lite snabbare. :rofl:

Jag fick vänta ganska exakt 3 år på passet från ASRP,däremot tog det bara 10 dgr att registrera in islänningen till SIF.:p

Nämen, vad ska man säga, grattis? :p Det är ett under asså.... :rofl::rofl::rofl::bump::banana:

Jo, det är väl olika i olika rasföreningar. SIF är ju sedan länge ikapp med passansökningarna. Jag jobbade där ganska intensivt i 4-5 månader för att beta av lådorna med papper! :D

Wow! Är det sant? Jag hade helt gett upp hoppet om att få ett pass till min ponny som nu är 28 år. Skickade också in i december 2005.

Fick också vänta länge. Vet vägrade vaccinera min ponny när han inte hade sitt pass. Han sa att ponnyn måste ha pass för all behandling inklusive vaccination, annars kunde han förlora sin vetlicens.

Är det någon som är insatt i hur det fungerar nu? Det skulle ju bli bättre... :crazy:
Vi köpte ett föl vid årsskiftet, stoägaren hade skickat in alla papper före köpet och dessutom ringt och kontrollerat att allt var i ordning hos ASRP innan försäljningen. Direkt efter köpet mejlade jag ASRP ett par gånger för att höra hur jag skulle göra med ägarbytet men fick inget svar så efter 1½ månad ringde jag och passade samtidigt på att fråga om alla papper på fölet var i sin ordning... och det var de. Gott! :)
I somras fick jag ett brev där ASRP krävde in åldersbestämning enligt tänder så jag ringde och frågade lite eftersom ju alla papper skulle vara i ordning. Det var ju dumt av mig, jag blev ordentligt avsnäst!
Så, nu när lillen kastrerades så mejlade jag för att kontrollera om det verkligen bara var åldersbestämningen som saknades. Då blev jag hänvisad till ett telefonnummer dit jag kunde ringa eftersom ansökningspappren tydligen låg där. Det numret går till en fax. Jag mejlar igen och undrar om ASRP möjligtvis kan vidarebefodra mitt mejl till den person som de vill att jag ska ringa. Det går inte. Kanske jag kan få adressen då, så jag kan skriva? Det går inte. Jag måste ringa på det telefonnr där det bara är en fax som svarar... :confused:
Nu känns det som att jag inte vet varken ut eller in...
*phu* skönt att få "gnälla av sig"!

Min granne fick passet ett par veckor efter att ponnyn vart avlivad ! Hon hämtade aldrig ut det !

De hade väntat i över två år...

Det är inte bara ASRP som är slöa:mad:Även svenska arabhästföreningen är under all kritik.

Jag skickade in kompletta handlingar i slutet av 2004. Jag fick omgående en faktura på utfärdande av pass som jag betalade samma dag. Väntade, väntade, väntade... Inget pass kom. Jag mailade ett flertal gånger och försökte även ringa men det var aldrig någon som svarade. Hästen blev sjuk och fick avlivas. Jag mailade dit och meddelade detta.

Fortfarande har jag varken fått något pass eller fått pengarna tillbaka som jag har betalat i förskott för passhelvetet. De har inte heller betalat ut depositionsavgiften för registreringsbevis eller summan för ägarbyte.

Jag jagade dem aktivt under flera månaders tid men har nu gett upp. Jag skiter i vilket numera men ska ALDRIG någonsin ha med den föreningen att göra mer!

Skitförening:mad:

och min 91:a fick sitt pass på bara någon månad efter det att vi skickat in papperna.
tänk vad olika det kan vara :crazy:

*kl*

Då ska jag vara glad att min kille född 06 hade pass när jag köpte honom :banana:
Och jag började dnalla när det tog 2 månader för dom att göra ett ägarbyte på honom. Ska sluta gnälla.

Hoppas alla ni som inte fått pass än får det. Hade jag varit er hade jag mailat tidningen ridsport och fått gjort en artikel eller iaf notis om det. Då kanske det händer något :angel:

Nu väntar jag på passet på min treåriga Welsh Cob från WPCS.
Har dock "bara" väntat i 1,5 år ännu:angel: Så det kommer väll. Ska börja ge mig på dem nu så att jag säkert har det till kvalitets i sept nästa år.

Ring och tjata på dem? Sådär lång tid ska det ju inte behöva ta. (WPCS)

Jag fick mitt pass från asvh efter bara några månader och det var ändå i samma veva som "alla" skickade in sina pass.
Och då fick vi problem eftersom vi fick hem en lapp om att vi skulle komplettera med tandkontrollpapper (vilket vi hade skickat med!!) så det tog några extra veckor pga det.

Fjordingens pass kom inom två veckor.

Vet att det tog väldigt lite tid för Trasan att få sitt pass från STC, ponnyn väntade dom ett halvår från SRAF.

Nu väntar jag på passet på min treåriga Welsh Cob från WPCS.
Har dock "bara" väntat i 1,5 år ännu:angel: Så det kommer väll. Ska börja ge mig på dem nu så att jag säkert har det till kvalitets i sept nästa år.

Usch nu blir jag ju uppskrämd. Väntar på min 6 åriga welsh cobs pass. Har väntat en månad. :crazy: Vill ju ha det nuuu! Hon måste vaccineras i december ju och då behöver jag passet!:crazy:

Jag skickade in pappren på min ponny (asrp) i slutet av juli, fick komplettera med ett papper som jag glömt skriva under och igår fick jag en avi från posten att det bara var att hämta.
Så om din ponnys papper skickades in i årsskiftet och fortfarande inte kommit fram måste det ju ha hänt nåt på vägen :crazy:

haha! herregud det ä ju inte klokt att behöva vänta så länge! jag köpte en ponny i januari. pappren var inskickade av förrförra ägaren 1-2 år tidigare. jag ringde dem direkt och sa att jag ville ha passet så att jag kunde göra ett ägarbyte. fick vänta 1-2 månader och det tyckte jag var oacceptabelt så jag ringde o tjatade helt enkelt. det måste ha hjälpt med tanke på hur länge andra fått vänta?

Grattis! Då kanske det finns hopp för det russet jag hade också. Hans skickades in någon gång då också, vet dock inte ifall de fått passet eller inte.
Passet till min travare tog det två veckor att få :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka