Kors i taket min ponny har fått sitt pass från ASRP

kullerbytta

Trådstartare
Fantastiskt! Jag skickade in pappren december 2005, och nu, idag juli 2008 har avin om min ponnys pass anlänt till min brevlåda. Jag känner mig förstummad:eek: Detta är nog bland det segaste jag varit med om.
Hade faktiskt gett upp hoppet.
Måste bara få sprida denna fantastiska nyhet.:bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Sv: Kors i taket min ponny har fått sitt pass från ASRP

äldre häst?
mitt ponnyföl tog det knappt ett halvår för.
men vet fler som har väntat ett par år.

Det ska inte behöva ta 2,5 år att få pass... Jisses liksom.

Jamen, fantastiskt! Harligt att man inte behover vanta:p

Lyllo dig. Jag lämnade in 2007 så jag har bara ett par åt att vänta antar jag :crazy: Hästen är 22 år, får se om han hinner få något pass.

Jag läste att i Skottland fråntogs en avelsförening rätten att utfärda pass av Jordbruksdept där, pga att man inte ansågs kunna sköta det tillfredsställande. Man la över jobbet på en annan förening. Tycker faktiskt att Jordbruksdept i Sverige skulle titta på ASRP, detta är inte rimligt :mad:

Åh, vad kul. Då kanske min döda ponny får sitt pass då.

Grattis....

Du var inte någon av dom vars ansökningar bara gick upp i rök mellan 1-10:e December 2005? Tänkte om de hade hittat dom. Jag gjorde om min ansökan så jag fick min ponnys pass förra sommaren.

Grattis! ;)
Det är ju helt sjukt hur länge man kan få vänta.

Fick hem mitt pass efter tre års väntan.. Ponnyn dog ca en månad innan passet kom :(
Fattade inte ens var det va när jag fick avin, hade väl helt gett upp hoppet om att nånsin få det där passet.

Grattis....

Du var inte någon av dom vars ansökningar bara gick upp i rök mellan 1-10:e December 2005? Tänkte om de hade hittat dom. Jag gjorde om min ansökan så jag fick min ponnys pass förra sommaren.

Mina papper försvann vid något tillfälle så jag fick inkomma med nya samt ny id kontroll. Det har blivit ett dyrt litet pass det här.
Fult är det dessutom (fy på mig, men det är sant)

Nu väntar jag på min treårings pass från england. Det har jag bara väntat på 1,5 år.
Det verkar ju som att ASRP löst sina problem på sista tiden, men det var väldigt illa när de inte ens svarade på kritiken. Det tar nog tid innan folk glömmer det.

Då ska jag inte säga ett knyst om 7 mån för min isis.

Grattis! :bump:

Jag var och hämtade ut vår ponnys pass i tisdags, vi hade "bara" väntat i drygt ett! :angel: (ponnyn är 23...;) )

Ja herregud... vår ponny är 22år, och vi har väntat i två år än så länge... tur att dom små är seglivade så passet kanske hinner komma under hennes livstid! :crazy:

tror jag väntade 8-10 veckor på mitt fullblodspass (engelskt flb)
:D

men grattis till passet :banana::bump:;)

Ok...Men hade du inte den gula lappen så ASRP betalade dina extra utgifter? Jag fick göra om ID-kontroll, åldersbedömning men ASRP stod för dom utgifterna om jag bara skickade en kopia på den gula lappen om att de hade mottagit den tidigare ansökan.

Fantastiskt! Jag skickade in pappren december 2005, och nu, idag juli 2008 har avin om min ponnys pass anlänt till min brevlåda. Jag känner mig förstummad:eek: Detta är nog bland det segaste jag varit med om.
Hade faktiskt gett upp hoppet.
Måste bara få sprida denna fantastiska nyhet.:bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Oj, då måste vi har haft en otrolig tur, det tog ca. 1 vecka för oss att få vårt.:bump:

kl

Ursäkta..men är det inte helt otroligt bedrövligt med så lång väntetid?? :eek::eek:
Och vad får ni betala för passet??

För STC tar det max några veckor från frysmärkning och
id-kontroll och DNA prov tills man får pass. Oftast snabbare.

Lag på pass till hästar och krav på pass för att ta hästen till slakteri.
Inget pass?? Nähä. Varsågod och betala 5000 eller mer.

Igentligen skulle ju dessa förbund betala destruktion om det ville sig illa... :crazy:

AM

Det tog mig 2 ½ år att få mitt pass från ASRP. Hade gett upp och fattade inte vad det var jag skulle hämta ut på posten. Fick lämna in saker om och om igen för att de krångla, svarade inte i telefon och var allmänt otrevliga. Kostade mig nästan 3 000 kr att få pass på min 20 åriga ponny. Helt sjukt. Ponnyn kunde vara både död och begravs innan det kom. Drar mig för att köpa ponny som skall registrerad i denna förening, pga allt klabb.
Har häst i Nordsvenska bruksföreningen och STC och både har ordnat det så snabbt att jag knappt han blinka.

Håller med, fick vänta på min hästs pass från STC i två veckor, sen damp avin ner i brevlådan.
Helt otroligt uppenbarligen när man hör andras historier.

Ja det är verkligen skillnad! 3 veckor från stc och ar inte fått ponnyns pass än och det var under den där perioden för 2½ år sedan där det verkar ha hänt något med personalen. Det verkar röra sig om något domstolsbeslut för att hämta vissa handlingar har jag läst, är dock inte hundra! Suck! tur att jag har gula lappen så man slipper chippa om förhoppningsvis!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka