Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
psychogrrl skrev:Just nu har jag varit i en liten "low" och omvärderat min ridning och rider därför jag i stort inga öppnor och slutor på pålle. Vi fokuserar bara på dessa saker jag skrev ovan, att kunna gå rakt fram eller gå på en RUND volt (och inte en potatis eller oval). Jag vill ha ordentlig kvalitet innan jag ger mig in på annat igen och det verkar funka.
summer san skrev:Sedan kan jag ju säga att de öppnor jag eftersträvar är olika på tävling och träning. på träning rider jag öppnor med olika grader av tvärning, böjning och olika många steg, medans jag på en tävling rider en öppna som ser bra ut och som döljer de eventuella brister i lösgjordhet och takt som finns i hästen . För på tävling rider jag för att få höga poäng och hemma rider jag för att stärka och lösgöra min häst inför tävling. Men nu blir jag väl antagligen lynchad , Kanske skulle haft AVG som användarnamn?
Carmenzita skrev::"Den sista av de sex kvaliteterna hos en vältränad dressyrhäst är samling. [...] Detta åstadkommes inte genom att bakbenen flyttas framåt under hästens centrala tyngdpunkt, utan endast genom att hästens centrala tyngdpunkt flyttas bakåt. "
Malinigbg skrev:Tack för tipset med 4 spår förresten (du skrev om det för ett tag sen också). Testade det på sista tävlingen och fick en 8:a
Har aldrig haft mer än 7 och ofta fått kommentarerna att hästen är för rak...Så länge man bara har en domare på medellinjen ska jag fortsätta rida dem så. Tackar tackar./Malin