körning. : )

S

SaraLovisaElisabeth

Hejsan hoppsan snart kommer min Gjordjis min sommarhäst.. : ) en lättisk draghäst.. waow 5 år är han.. =) vet ni vad som är lättast att köra om man inte kört så där jätte många gånger? sulki eller vagn. kram vänlig för svar. <3:bump:

Sv: körning. : )

Hejsan hoppsan snart kommer min Gjordjis min sommarhäst.. : ) en lättisk draghäst.. waow 5 år är han.. =) vet ni vad som är lättast att köra om man inte kört så där jätte många gånger? sulki eller vagn. kram vänlig för svar. <3:bump:

Jag skulle säga rockard. Sulki är väll inte särskilt bra för nybörjare ?

Sulky nä det är nog inget för dig! En rockard skall du ha! och ett rejält sele med draglinor samt baksele...

Mvh
Eran Emma

Med sulky antar jag att du menar enaxlad vagn? Som nybörjare är det lättare att köra en enaxlad än en tvåaxlad vagn, men sen får man ju mycket bättre "rörelseförmåga" med en tvåaxlad vagn, mindre svängradie och bättre fäljsamhet. Men det "lättaste" är att köra enaxlat om man inte sysslar med mer avancerad körning.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 667
Senast: Blyger
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025