J

jessie90

När jag fyllde år fick jag en bok om körning. Då blev jag jätte nyfiken på körning. Så jag har några frågor.

Vad finns det för grenar inom körning?

Passar en shettis till nån av dom grenarna?

VIllka regler gäller (åldersgräns m.m)?

Får jag tävla en shettis i körning om jag är 15år? hur länge i såfall?

Vet ni någon bra hemsida om körning?

HAr ni några bilder på när ni tävlar/tränar?

hehe det blev visst lite många frågor..

Sv: Körning

Körningen påminner ju mkt om fälttävlan. Det är tre delmoment; dressyr, precision och maraton. Shettisar passar alldeles utmärkt till körning (har en själv som jag kommer börja tävla med snart). Ja du får tävla shettis om du e 15, och det får du göra så länge du vill...

jessie90 skrev:
När jag fyllde år fick jag en bok om körning. Då blev jag jätte nyfiken på körning. Så jag har några frågor.

Vad finns det för grenar inom körning?

Passar en shettis till nån av dom grenarna?

VIllka regler gäller (åldersgräns m.m)?

Får jag tävla en shettis i körning om jag är 15år? hur länge i såfall?

Vet ni någon bra hemsida om körning?

HAr ni några bilder på när ni tävlar/tränar?

hehe det blev visst lite många frågor..

När du tävlar i skolkörning kör du dressyr, som ett vanligt dressyrprogram fast med större bana, vagn bakom och ingen galopp. Precision, när du kör mellan koner liknande en hoppbana och maraton då du kör sträckor på idealtid och "hinder" där du ska köra så snabbt du kan. Sen finns det ju brukskörning och trav med det kan inte jag svara nåt på...

Shettisen är utmärkt att börja tävla med och kan gå alla grenar upp till msv i alla fall, med rätt modell (kanske inte en minishettis alltså). Du tävlar i ponnyklass men då även mot stora ponnyer. En shettis måste dock vara i bra kondition för att tävlas då det blir lite längre sträckor och tyngre att dra relativt sett jämfört med dom stora hästarna.

Du måste vara 12 år för att tävla ponny enbet och ha en groom som är minst 15 år. Så du får absolut tävla!!

Den här sidan är rätt bra att lära sig på. Annars kan du köpa filmer och böcker om körning eller försöka få kontakt med någon nära dig som kör.

Här är en bild när jag tränar med en shettis.

Det måste väl gå att få tävla brukskörning med shettis antar jag.

Nora skrev:
Shettisen är utmärkt att börja tävla med och kan gå alla grenar upp till msv i alla fall, med rätt modell (kanske inte en minishettis alltså). Du tävlar i ponnyklass men då även mot stora ponnyer.
Är det då inga speciella kategori indelningar på ponnysarna? Kan man då tävla i körning med en förstor shettis?

Tänk om man var hel och frisk och yngre vad det skull vare kul att kunne tävle.

Nej de är inte indelade efter a-b-c och d kategori utan klasserna är indelade i häst, ponny och kallblod...

Sluta tjata, puffffan, ut och tävla vettja! ;)

Skit i vad andra tycker, du har ju fem friska ben, efter vad jag förstått, och hjul dessutom!
Kan du bara få någon som groomar åt dig så är det väl bara att smacka och köra?

Heja på!
Lotta

Fia-Lina skrev:
Sluta tjata, puffffan, ut och tävla vettja! ;)

Skit i vad andra tycker, du har ju fem friska ben, efter vad jag förstått, och hjul dessutom!
Kan du bara få någon som groomar åt dig så är det väl bara att smacka och köra?

Heja på!
Lotta

Käre barn det går int för sig. Jag ÄR på tok för gammel och int har jag bil heller. Hade jag vare 50 år yngre så hade jag nog sopet bane med dig.Men man kan ju få drömme lit ibland.

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 052
Senast: NOC14
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 433
Senast: Motacilla
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Hundträning Jag har en 13 veckors valp som blir rädd/ osäker när folk vill hälsa. Så fort någon visar intresse för att hälsa så börjar hon skälla...
Svar
11
· Visningar
2 044
Senast: Heddiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka