körlicens/kördress

jassica

Trådstartare
Jag har tänkt gå och ta körlicens, och vad jag förstått måste jag ha en kördress reggad innan jag får ta ut licensen.

Jag är mest intresserad av att köra mina egna hästar i provlopp och kval, så kördressen är inte så jätteviktig för mig, och undrar därför var man kan tänkas hitta den billigaste dressen. Vad har ni för något och vad betalade ni?

Sv: körlicens/kördress

Ja så funkar det nu inte riktigt utan när du går kursen så skickar du in färgförslag till STC och om det inte är för likt ngn annan mm mm så får du detta godkänt. Kan dock vara lite klurigt att få så som man önskar. Färg och mönster-karta som du skall fylla i får du av STC.

Hälsningar Janne Bohman

Och beträffande prisfrågan så om du kan leva med delad dress dvs ett par vanliga vita körbyxor och sedan en jacka så kostar nog inte det så mkt. Annars kostar en hel dress hos tex Brizy ca 6000 kr.

hur menar du med att så funkar det inte?

Ja delad dress duger utmärkt, vill bara hitta billigaste alternativet, eftersom man måste ha dress.

En egen sydd jacka fungerar ju helt utmärkt. Rita så enkelt mönster som möjligt så blir det inte så mkt att sy sen. Ex en enfärgad jacka(kan man hitta många bra billiga alternativ till) med något enkelt på ryggen. Sen ett par vanliga vita byxor till och vit hjälm (om du inte vill lacka eller köpa överdrag)
Så före du beställer dress eller syr en själv skicka in och få färgerna godkända.

jasså, vad bra jag fick för mig att det var tvungen att vara nå märkeskläder ex från mira för att få det godkänt.

Billigast blir nog ändå begagnat. Det borde finnas massor av körsvensjackor/dressar som inte används längre. Testa att lägga ut en annons. :idea:

*kl*

Jag kör med egensytt.

Och de enda riktiga körbyxor jag har är regnbyxorna - så har jag ett par vita skidbrallor på vintern och andra tunna med svarta revär på sommaren.

Nejdå absolut inte. har du en jacka du gillar hemma som är lagom varm å som du trivs i, sy mönster på den... Sen som sagt skidbrallor låter varmt på vintern iaf, vanliga byxor på sommaren... Enda viktikga är att det ska vara vita byxor!

vad jättebra, kläderna och det går vi igenom mer under kursen så då får man veta lite mer, men tänkte kolla någon finn tack jacka, de har rätt vettiga priser tycker jag

Får hoppas jag klarar kursen bara!

Liknande trådar

Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
260
Senast: Kristall10
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Presto
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 167
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 019
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka