I

Isolde

I helgen var jag med min häst på körkurs och det var bland det roligaste jag har varit med om, man blir helt frälst och förstår inte varför det inte är flera som upptäckt tjusningen med fyrhjuling ("körde" min första häst på 80-talet i rockard med vanlig bröstsele, men det här är verkligen något helt annat!)

Jag är inte van kusk och det är så mycket att lära, hästen är ambitiös och tusan vad kul. Vilket fantastiskt sätt att utöva hästintresset på, stärka hästen utan ryttare.

Varför har ni inte berättat det här tidigare :)

Sv: Körkurs

haha, det är det man försöker få folk att inse hela tiden men alla är inte lika intresserade! Jag tänkte på det när vi var ute och körde släde nån gång, fin häst som drar, bjällerkrans, glittrande snö, solsken, instoppad i filtar i släden med familj och vänner (som inte håller på med hästar) drickandes varm choklad och ätandes bullar. Hur kan folk tacka nej till det? Hur kan människor inte köra sina hästar?

Jag vill också gå på Körkurs!!! :bump: :bump: :bump:

Ju mer jag kör desto mer självklart blir det att det är det bästa sättet att använda hästen, för hästens skull. Visst är det en höjdpunkt att vara ute å rida sin älskling, men jag kan inte med helt enkelt: att sitta PÅ och belasta hästen jämt å ständigt, nä fy, så taskigt kan jag inte vara bara.... :crazy: :p

Men nu då när jag ju kör även min "ridhäst" så inser jag verkligen hur mkt jag behöver lära mig, så jag verkligen kan "utnyttja" körkonsten till att bygga upp min pålle. Har också hittills precis som du bara "kört" med "skitsele" och sulky i alla år...inget märkvärdigt med det liksom. Nu är jag sugen på att lära mig Konsten! :bow:

Jag vill också åka på körkurs. Fast jag vet ju redan hur roligt det är med körning. :)

Sitter o har hur tråkigt som helst nu när jag inte har nån häst längre. Gör inte mycket annat än o bara sitta inne hela tiden ju:(

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 400
Senast: cassiopeja
·
Körning Är just nu uppe och dansar bland de rosa molnen och känner mig helt överlycklig! Fick för några dagar sedan frågan om jag ville få en...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: Pinkilly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka