Min dotter ringde för några timmar sen. Fått mobil stulen, där fanns kreditkort och körkort. De är på semester. Har en liten "väska" till mobilen där korten får plats.
Har spärrat allt, utom mobilen. De har spärrat själva sim-kortet men inte själva mobilen. Min make är nu hemma hos dem för att få koden, så man kan spärra mobilen. Koden finns tydligen på lådan som mobilen låg i..
Hon har fått ändra lösenord till Facebook, Instragram, mail mm.
Nu till körkortet. Man måste ju kunna visa upp körkort om man blir stoppad av polis. Körkortet kan ju dröja, innan hon får ett nytt. Får hon nu inte köra bil eller finns det registrerat att körkortet är stulet? Så man får köra ändå? Man kanske har ett jobb att åka till eller tom vara själv på semestern så man man måste köra?
Lite ot, men glöm för allt i världen inte att hon ska spärra sig för kreditförfrågningar också.
Mitt körkort blev stulet på midsommar, och redan dagen efter hade någon tecknat två abonnemang och köpt prylar på avbetalning med hjälp av mitt körkort...
Jag fick rådet att inre bara spärra hos uc, utan också hos biznord. (Tror jag företaget heter)