Korg/tåkappa till westernstigbyglar?

FreeLou

Trådstartare
Har köpt ett par sviktande westernstigbyglar, men känner mig osäker då jag är van att rida med 'stängda' stigbyglar. Föredrar att rida i joggingskor på sommaren och undrar om det finns någon form av korg/tåkappa till den här typen av stigbyglar? Eftersom det är själva greppet där foten vilar som är sviktande vill jag helst inte ha sådana som man sätter fast där, utan om det finns en modell som man sätter fast på själva bygeln?

Lite virrigt förklarat :o

Titta efter EZ Ride stirrups. Distansryttarna använder dem för att de flexar, och de passar till westernläder.

Det kan nog vara svårt att få lösa tåhättor som är säkra utan att fästa i fotplattan, men du kanske kan få en sadelmakare att sy ett par specialare åt dig?

Liknande trådar

Utrustning Jag får ont i fötterna av alla ridskor eftersom de är så smala i tårna och klämmer ihop de. Är helt van med barfota/minimalistiska skor...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 759
Senast: Tora
·
Utrustning Har tittat en del på lite olika stigbyglar. Både Free Jump, Sprenger och lite andra. Men det är en sak som slagit mig: Vissa stigbyglar...
Svar
2
· Visningar
2 531
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18