Körfrågor

F

Fjunet

Hur ofta kör ni?

Hur ofta tränar ni för instruktör?

Hur ofta tävlar ni?

Mål med körningen:

:)

Sv: Körfrågor

Hur ofta kör ni? Det det brukar vara 4 gånger i veckan ... (just nu har jag inte till gång till vagn...)

Hur ofta tränar ni för instruktör? 2 gånger i månaden för stall ägaren ( som är jätte duktig kör hans ena shettis) och 1 gång i veckan på Ung Jägersro trav (just nu är det "uppehåll")...

Hur ofta tävlar ni? Har inte vågat mig på och har inte rätt sele än...

Mål med körningen: Att bli duktig på det samt njuta av det... Och kanske en dag tävla :)

Mvh
Eran Emma

Nelly körs bara två gånger i veckan. Hon är nyinkörd och bara två år så hon får ta det försiktigt ännu.

Instruktör: kanske att någon nån gång vill ta sig an oss, men jag vill hitta en bra först. Någon som vet någon i Skaraborg???

Tävling: får man tävla med åsnor i vanliga körklasser???

Mål: att få en harmonisk åsna som trivs med livet och för att komma ut i naturen. och så är det ju bara så fruktansvärt kul :banana:

Hur ofta kör ni? Väldigt olika, men ca 2-3 gånger i veckan.

Hur ofta tränar ni för instruktör? Väldigt olika här oxå. Tränar både körning o markarbete för instruktör, så det blir när dom har tid o när jag har råd.

Hur ofta tävlar ni? Det blir ju en del dressyr o precisions "tävlingar" under hela året, men på sommaren blir det ca en riktig tävling i månaden.

Mål med körningen? Att bli bättre! Både hästen o jag skall tycka att det är kul, annars lägger vi av. Jag har många mål på vägen som vi skall klara av, men det slutliga målet som ligger väääääldigt långt borta är väl att bli bäst, man är väl tävlingsmänniska...:angel:

Själv då?

Hur ofta kör ni?
2-3 dagar i veckan.
Inget alls i nuläget, blir mer i höst.
Hur ofta tävlar ni?
Aldrig tävlat.
Mål med körningen:
Motion för mina ponnys, nöje för mig.

Hur ofta kör ni?
4 dar i veckan

ca var 14:e dag sen i slutet på januari. Nu har vi sommarlov från de träningarna fast åker till Villvattnet på körläger 28 juni-1 juli

Hur ofta tävlar ni?
Har hitintills inte tävlat med Pelle.
Ska tävla i Villvattnet i juli

Mål med körningen
Utmana mig själv för att hålla igång kroppen. Ha kul med Pelle och njuta av att vara utomhus

Hur ofta kör ni?
I regel 4-5 dagar i veckan.

Brukade träna ca 2 ggr i månaden, men nu med ny häst har vi inte hunnit med det än.

Hur ofta tävlar ni?
Blir väl alla körtävlingar i Västerbotten :) 4-5 ggr per år (plus några tränings-/klubbtävlingar)

Mål med körningen?
Att nå låååångt :d Ha kul såklart, och så småningom nå SM.

Hur ofta kör ni?
Ca 4-5 ggr/v.

Oregelbundet på året men i snitt varannan månad kanske.

Hur ofta tävlar ni?
I Lagserien ca tre-fyra ggr/sommar samt det lokala klubbmästerskapet.

Mål med körningen:
Att överträffa mina egna resultat i de olika grenarna. Att bli bättre, motionera min ponny, träffa likasinnade och ha kul!

Silver: Körs 3-4 ggr/vecka. Dressyriden, tömkörd el. longerad med Pessoasele 2ggr/vecka(Tyvärr bara Mattias som kan köra honom, för mycket nerv för oss andra).
Lothar: Körs 3ggr/v och rids 1-2 ggr/v.
Cariño:Under inkörning. Tömkörs 2ggr/vecka dressyr eller riden ut med 3ggr.(4 år) Snart i vagn...hoppas jag.
Tränare: Ojämnt fördelat över året men ca 1ggr i månaden för Mattias. Alldeles för lite tyvärr. Malin och jag tar hjälp av Mattias:smirk:
Mål: Mattias, SM i år med Silver. Fyrspann på sikt!
Malin: Junior SM med Lothar i år.
Jag: Bara ha kul och köra tillräckligt bra för att kunna hjälpa till.

Gör du annars med din häst ?

Senast ändrad av en moderator:

Hur ofta kör ni?
beror på..

Kör för lärare på skolan (Naturbruk/hästhållnings gymn.) då och då

Hur ofta tävlar ni?
Har inte kommit dit än

Mål med körningen:
Bli bättre och kunna börja tävla och träna.

Gör du annars med din häst ?
Det blir mest promenad ridning. Men nu skall dom stå ganska mycket då jag skall flytta utomlands ett tag. Jag har en bekant som skall hjälpa mig med hästarna 5-6 dagar i veckan. Dom andra dagarna tar mamma hand om dom.

Hur ofta kör ni?
Har ett sto som är under inkörning. Körtränar 3-4 ggr/vecka.

Aldrig - har ingen. Ska leta upp nån kurs i sommar/höst.

Hur ofta tävlar ni?
Inte alls, hon är 3 år, får vänta ett par år.

Mål med körningen:
I första hand: Att ha kul med min häst, och att hästen också har kul.
Tycker om allt kring körningen, men är mest intresserad av harmonin som uppstår mellan häst/kusk. Dressyrintresserad. Strävar nog efter att tävla/uppvisning, men vet också att det är mycket slit med alla prylar. Vi får väl se vad som händer ;)

Senast ändrad av en moderator:

Hur ofta kör ni? mellan 3 och 6 dagar i veckan
Hur ofta tränar ni för instruktör? inte alls, har inte rätt utrustning för det än
Hur ofta tävlar ni? Aldrig

Mål med körningen? Att tävla i sm, det är min stora dröm! Sen att ha kul förstås!

Hur ofta kör ni?
Det varierar, just nu varannan dag. Har ett 3-årigt nsv brukssto som varit iväg på inkörning, och nu håller vi som bäst på att prova olika moment inom körningen samt bli ett så samspelt team som möjligt!

Hoppas kunna träna för instruktör framöver hyfsat regelbundet, kanske 1 gång/månad beroende på när instruktören har tid och jag råd :angel:

Hur ofta tävlar ni?
Tävlar inte, men kanske kan vi någon gång ställa upp i ett DM i skogskörning el. liknande?

Mål med körningen:
Att ha kul och utvecklas tillsammans med min häst!

Hur ofta kör ni?2 ggr i veckan ungefär, kombinerat med ridning och tömkörning

Varannan vecka ungefär

Hur ofta tävlar ni? Har inte tävlat ännu

Mål med körningen: Starta lätt klass nu i höst till att börja med om jag vågar :crazy:

Hur ofta kör ni?

Moa kör jag just nu 4-6 dagar i veckan.
Tappi körs 3-4 dagar i veckan.

Inget alls just nu :crazy:

Hur ofta tävlar ni?

Aldrig

Mål med körningen:

Att ha kul tillsammans med mina ponnyer!

:D:D:D

Hur ofta kör ni?
Håller på att köra in min lille shettiskille (4 år). Har precis fått min sele!:banana:

Aldrig. Har tänkt börja till hösten. Åstorp ligger rätt nära!:banana:

Hur ofta tävlar ni?
Har aldrig tävlat..... än.
Mål med körningen:
Att få ner shettisen i vikt. Att kunna motionera honom och ha kul med honom. Att få en rolig och fin "kontakt" med min häst. Kanske tävla så småningom.:bump:
Kan tillägga att jag en ganska ny på körning, men har lärt mig en del och bl a att man ska ha en ordentlig sele från början, så jag har köpt en komplett från Drive Out, med alla detaljer (draglinor, baksele, lös brösta) Sen ska vi bara ha ihop pengar tillvagn oxå.Shettisen är jätteduktig och cool och skitkul att jobba med! Sen har jag en 1-årig fjording, som ska köras in så smånimgom han åxå.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
629
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen
  • Utbilda själv