Körforumets tips & trix tråd !

Sv: Körforumets tips & trix tråd !

Kollade på vagnen i dag och själva gallret ser inte så starkt ut att jag vill sätta i bara det. Får nog bli en förstärkning på nåt vis.

Jag skulle vilja ha tips på vad man ska använda för träolja till gigg-hjul. Går det med vilken som helst eller någon särskild sort??

neejje men du har ju en massa lokor du kan ha! Ingen brösta då inte;):angel:

Ja till tråden, behöver lite hjälp jag!
Gett mig in på att göra om shettisselens lokor (ITEs loksele från Börjes 24")
Så såg dom ju ut (ignorera den lilla söta hästen:love:)
21659960.jpg

Tog bort bossorna, dragringar, tömringar och järnskoningen. Sågade av dom längst ner och slipat lite:
21882795.jpg

21882816.jpg

Järnen ska jag kapa och skruva dit igen, men vilken fästanordning ska jag göra för nedre lokremmen nu, kom med förslag!?
Hål rakt igenom hade ja tänkt, men man kan väll ha ögglor med kätting oxå? Eller nått annat:p
Tänkte måla om dom, å när ja ändå höll på, fixa till dom lite ala finnlokor modell som nu:idea:

Vad mycket snyggare lokorna blev sådär! Ska bli spännande att se slutresultatet!

Vad duktig du är!:bow:De ser helt annorlunda ut nu!

Tackar!:D Ja jag slängde ju ur mig i en annan tråd "tälja själv" fattas bara det nu oxå:angel::rofl:

Dom där bossorna jag har till e ju rätt stora, man kanske kan lista ut nått så dom blir smidigare? Finns ju lokor me tunna bossor..."fin-lokor"...
Men det är bra med tjocka bossor om man vill dra tungt...
Ja jag har inte råd med en hel loksele till, så jag får fixa utbytbara bossor på dessa lokor då:idea:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 583
Senast: _Taggis_
·
Relationer Hej, jag har tidigare haft en annan användare här på forumet men har nu valt att starta denna. Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska...
Svar
13
· Visningar
6 058
Senast: Luff
·
Övr. Hund Hej! Vet inte om jag borde skriva i någon enskild Rally-tråd eller inte. Säg bara till i så fall... Ny på forumet så... Jag har just...
Svar
5
· Visningar
1 505
Senast: yennork
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 953
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar