Körfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@-Catherine- , ser helt underbart ut!!!

Detta har jag och Isak pysslat med idag :love::love:

10940484_10152740684362637_817405805162719424_n.jpg

Film (klicka för att se):

och

Åh så roligt!! :laugh:

Jag försökte med en liknande kombination med min ponny, fast det var i vårt fall en snowracer.
Det funkade tyvärr inte så jättebra för oss pga ponnys bestämda "spring i full fart tills du faller död ned"-inställning. Alltihop blev helt enkelt för farligt när det inte gick att hålla ett vettigt tempo och ekipaget svajade både hit och dit :nailbiting:

Med släden går det mkt mer säkert, om än det även då försöks att smyga in "full fart i alla gångarter"-principen. Med släden har jag dock aldrig förlorat en diskussion om tempot, inte heller kantrat och åkt kana på magen efter en galen ponny :p

Här är hela ekipaget, innan vi gav oss iväg idag:
10896967_10153518018224428_4991824249458173505_n.jpg

Åh så roligt!! :laugh:

Jag försökte med en liknande kombination med min ponny, fast det var i vårt fall en snowracer.
Det funkade tyvärr inte så jättebra för oss pga ponnys bestämda "spring i full fart tills du faller död ned"-inställning. Alltihop blev helt enkelt för farligt när det inte gick att hålla ett vettigt tempo och ekipaget svajade både hit och dit :nailbiting:

Med släden går det mkt mer säkert, om än det även då försöks att smyga in "full fart i alla gångarter"-principen. Med släden har jag dock aldrig förlorat en diskussion om tempot, inte heller kantrat och åkt kana på magen efter en galen ponny :p

Här är hela ekipaget, innan vi gav oss iväg idag:
10896967_10153518018224428_4991824249458173505_n.jpg

Haha herergud. :D Är glad att min ponny är lätt att kontrollera :p
Men ja, släde känns lite mer stabilt! Hr spanat på att köpa en egen nu (liknande den på min bild), den vi hade lånade vi bara av en stallkompis. Men snön har redan smält bort :cry: I Danmark får man väl vara glad om man får en dag med snö!

Fin ponny förresten :love::love:

Idag fick jag ett infall och testade att köra lite precision inne i paddocken - med Nina. Helt otroligt vad hon var pigg och glad! Vi gick ett bra dressyrpass med övergångar skritt/trav och körde mellan utlagda bommar. Hon vill absolut inte trava på volt, men det gör inget. Jag har ju aldrig fått henne att inte stanna vid grinden VARJE varv innan, så detta är ett enormt framsteg!

Fick äntligen hem min nya maratonvagn igår och idag spände jag för Järv och körde en liten runda! 1:a gången för Järv med en fyrhjulsvagn men det var bara att köra. Säkrade upp med "nosluddsblinkers" för det halvblinda ögat så han inte behövde se vagnen med det ögat, då var det inga som helst problem! Blev en kort runda då vagnen är betydligt tyngre än rockarden, så han tyckte det var lite tungt, kramsnö ute också så det blev lite mycket styltor för att jag skulle vilja köra någon längre runda.
Mycket fixande blev det innan vi kom iväg med att ställa in skaklarna och selen så det passade men han stod som ett ljus hela tiden.

Imorgon ska Mård få prova på också, han är lite hetare än Järv så vi får se hur det går.

Första körningen för i år gjord. Fick sällskap igår av en vän och bukare och vi körde en kortare runda. Jag vågade mig inte ut på någon längre tur med tanke på den kramsnö som ligger (L har inga snösulor) och hur dåligt snöröjt det är häromkring. Men det var väldigt trevligt ändå med en häst som lyssnade fint på rösten, nästan hela tiden i alla fall :D (det blåser ju så i öronen när man galopperar att man inte hör nåt :angel:), och var glad och trevlig. Det var väldigt trevligt att han var så pass avspänd igår för det var han inte i förrgår när jag var ute och red. Då tittade och lyssnade han på allt och det var troll i varenda buske :cautious: Så han bockade och tvärvände så jag ramlade av :meh: väldigt skönt att han inte fick för sig nåt sånt igår i alla fall.

Idag tog vi en körtur i snön=) man får passa på u när de är pudersnö ute=)
Mötte plogbilen 2 ggr och Jorunn bara tittade och stod hur stilla som helst... supertrygga Jorunn=):love:
Snart är de dags för Thomas Erikssons kursen skall bli superroligt=):)

Blåser kuling (som vanligt) men ett kort pass i paddocken blev det ändå. Nina stod ut i en kvart. Och nu har jag bildbevis på hennes samarbetsvilja - trav i paddocken! I morgon satsar vi på att komma ut en runda på vägarna med familjen i åkvagnen. Skönt att isen försvann fort på vägarna.

10978710_10153027104512380_4739807602289274191_n.jpg

Jag bytte stall i höstas med mina små. Och där finns det en körponny till.
Vad gör man med en vagn, tre selar och tre ponnyer?
Jo, just precis:
dsc_0109_54d7a76c9606ee21e42ee8f2.jpg

Detta är andra gången. Mina två, gaffelhästen och främsta löparen, är ju körda mycket själva men också tandem och par. Den lånade ponnyn i mitten är bara körd själv. Men han har funnit sin plats så bra och är faktiskt mycket nöjd med att gå med i randemet! Så roligt att se den skillnaden.
Detta hoppas jag kan bli en vana. Även om det kanske är lite korkat och opraktiskt att köra tre till vardags tror jag det kan styrka självförtroendet på ponnyerna!

Jag och L körde en runda idag. I härlig vårsol :love:
10919019_930053893685922_9075985251762323063_n.jpg

Jag noterade även en av baksidorna med körningen idag. Man blir jättesmutsig!
10850039_930053780352600_8856379814742433173_n.jpg

När vi kom hem ställde jag ut L i hagen naken, så han fick sola sig. Han tittade lite förnärmat efter mig och verkade undra var hans belöningsmat var någonstans :confused::D:p
10392357_930053677019277_533746587543070196_n.jpg

Oj vd har du för vagn som blir så där skitig??
Jag blir aldrig lerig när jag kör fast jag sitter rätthögt upp.. er ut som jag sitter högre upp än du,

Oj vd har du för vagn som blir så där skitig??
Jag blir aldrig lerig när jag kör fast jag sitter rätthögt upp.. er ut som jag sitter högre upp än du,

Jag har en Tidaholmsrockard 204. Den är väldigt fiffig på många sätt och vis, men man sitter faktiskt lite lågt. Att korgen bara består av galler och att den saknar stänkskärmar gör ju inte saken bättre. Idag var det dessutom väldigt mjukt och blött ute, så det stänkte en hel del från vägen.

Tänkte... kan du inte köpa ett såntdär sätesskydd man har till bilsätet till hundar och trä på??
Lätt att spola av å allt=)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Min häst är iväg på inkörning nu, och jag funderar på vad jag ska leta efter för "åkdon" ;) Jag kommer dels använda honom till att dra...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: Lydia
·
C
Körning Jag har funderat lite smått på att EVENTUELLT ta med min häst och flakvagn alt. rockard på två olika långturer inom kort. De kommer väl...
2
Svar
24
· Visningar
2 844
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden