Kordinationsträning

A

Appervalley

Hej!
I min strävan efter att bli en bättre ryttare har jag nu kommit til lde steget då jag måste träna upp min egen kordination.
Så jag började fundera, hur gör jag det?
Oftast brukar jag själv hitta lösningar på det mesta men i detta fall står jag tom.
Någon av alla er som har tips eller ideer?

//Alexandra

Sv: Kordinationsträning

Stå på ett ben, snurra foten medan du borstar tänderna.
Lägg båda händerna på magen - dra den ena handen uppåt&neråt och med den andra handen klappar du.
Vippa omkring på en balansbräda och samtidigt dricka kaffe - eller kanske nån dryck som inte är varm... ;) (fördelen med övningar på balansbrädan är ju att du tränar både balans & koordination samtidigt)

en ska som jag har tänkt på är att jag ska försöak bli lika stark i vänster sida som i höger sida, och på så sätt kunna rida bättre. för är mkt sämre när jag får vänster sidan ytterst, spec i handen blir ofta mer stum där. Men bröt handleden för typ 3 år sen och har väl kanske inte tränat upp den som jag borde :crazy: förösker borsta tänderna med vänster hand (var väldigt svårt i början) ;) förösker oxå mocka med vänster sida och funkar men känns som att man hålelr på och lär sej mocka ;)

Ja, det håller jag också på att jobba med, vänstersidan!
Har börjat med att alltid ha handväskan på vänster sida eller om jag bär något göra detta med vänster arm.
Men att mocka och borsta tänderna är en super ide! Ska börja med de ;)

Finns det annat ni tränar på, på hemmaplan, för att förbättra er som ryttare?

hmm ja att ha lite kondition skadar väl aldrig ;), har tänkt hela sommarn att jag ska börja ut och springa men har inte blivit av :o men cyklar mkt iaf. skyller sprigningen på att jag fått en spricka i tån för typ 3 veckor sen även om det typ bara kändes första :p

Haha! Ja jag ska inte säga att jag är ett dugg bättre..:D
Men jag försöker lägga in små övningar i vardagen lite när som, fast jag vet inte om det ger så mycket...

har typ stukat/ fått en spricka i fingret bedvid tummen på högerhanden nu :crazy: så får väl börja träna vänsyer handen nu då ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 856
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 614
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 767
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden