Sv: Körbett

swales1.htm

fswales.jpg

Är det detta bett ni pratar om?

" Swales Driving bit - works on a similar principle to the Wilson. The bridle is fastened to the inner rings and the reins to the cheeks. This is a severe bit with the rings imparting a squeezing action. It should only be used in experienced hands. "

wilson_cheek_small.jpg

" WILSON SNAFFLE – A loose ring snaffle with the addition of two floating rings inside the cheek rings for attaching the cheekpieces of the bridle. Reins are usually attached to both rings. If the reins are attached to the fixed rings only, this bit can become very severe, as it tends to press the horse’s face between the cheekpiece rings. "

Senast ändrad:
Sv: Körbett

Jadu... det kan jag däremot inte säga nåt om!!
Våran ska till tandläkaren nästa vecka...ska bli intressant!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 570
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 174
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 366
Senast: Amk
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar