Körbett i storlek 8,5

Sv: Körbett i storlek 8,5

Pinge skrev:
Långt bort?? Beror väl på vart man startar... Jag bor ju här och det är jättenära för mig.. Hihi..
Ja jo jag vann visst hästklassen på SM 04 och kom 2:a i fjol.. Lyckades också komma 2:a på NM i fjol.. En jättekul resa till Norge fick vi på köpet...
Hur kommer det sig att du har behov av egna bett?? Det finns ju massor att välja på marknaden.. *nyfiken*

Så orättvist. När jag vann SM:et så blev det inget NM:( Jo bekymmret kommer ju när jag kör shetland, även om dessa har lite större huvuden, vilket jag är glad för, så är de flesta bett som jag vill ha för tjocka. Min ena parhäst har varit bekymmer sen jag körde in honom och vi har dragit vargtänder och varit på flera återbesök. Vi har testat massa bett och det som han trivsmed är latexlindade bett. Då lägger han inte tungan över. Men att linda på vanliga bett blir på tok för tjockt i deras munnar. Så vi har tillverkat tunnare bett med passande ringar, då flertalet av småbetten har för stora ringar rent estetiskt. Sen har jag en nu modell av bett i mitt huvud som jag absolut vill testa. En modell jag tror passar den kusen perfekt.
När det gäller våra större hästar är det ju inga problem att hitta bett. Det finns ju en enorm uppsjö.

Vi har gjort betten i rostfritt, vilket tror du är bäst, vårat material eller ditt?

Jasså är du säker på att hästen behöver så stort bett *nyfiken* :D
Har du nån bild??

/Lisa

Jo..en del har jag väl....gäller ju att spara adressen om man väl hittar nått :D
Här är en till med en massa godsaker :d (tyvärr lite tristmed en del bilder som inte fungerar)

http://www.ponyonly.com/

Nån som har Börjes körbettbett?
Är det böjt eller helt rakt?
Syns ju dåligt på deras bild.

/Lisa

Liknande trådar

Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
918
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: iNHALE
·
Kläder & Bli fin Jag letar varma stövlar eller kängor som är lätta att dra på sig och har hittat två kandidater Kamik Tundra eller Kamin Greenbay 4. Är...
Svar
2
· Visningar
335
Utrustning Alla tävlingskavajer jag provade på hööks som var upp till 44 går ej att knäppa vid bysten. Finns de kavajer med storlek 46-48...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka