F
Fjunet
Sv: Körbett i storlek 8,5
Jag ser inget! Screendump någon?
Jag ser inget! Screendump någon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu byter jag mitt raka tränsbett bett på direkten, tredelat hädanefter!!!"Lägg dock inte en stång med spikrak mundel i munnen på en häst utan att tänka efter mycket noga. Det blir ett väldigt stort tryck på tungan, och skulle hästen komma lös och trampa på tygeln kan tungan gå av."
Fjunet skrev:Tredelat i 8,5 har jag aldrig sett! Var hittar man det?
Man hettar upp stålet till ca 300 grader, sedan gnider man på med rå linolja. Hettar upp igen tills beläggningen blir svart. Det blir som ett glasyrlager och det sitter som berget.. Helt utan smak och färgar inte av sig. Kromade bett kan ju börja "flaga" av sig och rostfritt har ju sina nackdelar enligt vissa..gittan skrev:Det svarta var riktigt snyggt! Har du bara doppat dom i linolja och tänt på? Hur blir det i munnen på hästen? Själv har jag inte behandlat materialet när vi gör egna bett utan låtit det vara rent men det här ser ju proffsigare ut.
gittan skrev:Tack för tipset. Synd att du bor en bit bort annars kunde du gjort lite bett åt mig.
Har jag blandat ihop dig med någon eller var det du som vann Bruks SM året efter mig? Hmmmm. Fick bara den känslan... Jag hade en shettis med vit man och svans....
Ingen aning.... Eftersom jag inte har sett hästen som skulle ha bettet.. Men en sak vet jag iaf... Om man tittar på hur stort huvud hästen har blir det nog svårt at få rätt bett.._L_ skrev:Men är inte 16,5 för stort?
Jag köpte ju 15,5 för jag trodde min fjording som annars har XXL på huvudet behövde det, men vid närmare granskning så räcker 13,5 (om jag nu inte minns fel har ganska många storlekar på bett nu, men jag tror 13,5 satt bäst, måste mäta )
Men ardenner kanske är XXXL
/L