Körbett i storlek 8,5

Sv: Körbett i storlek 8,5

Tredelat i 8,5 har jag aldrig sett! Var hittar man det?

det finns 8,5. på granngården ex. jag har ett :) Inte på Donna förstås.

Vill du köpa?

Titta på amerikanska sidor annars, om du vill ha ett körbett, de är helt inne på minihästar i alla former.

Stångbett, kan vara lite större, så ett stång bett på 10,5 kan du kanske ha. jag har stångbett som är 14,5 men tränsbett på 13,5

/jenny

Jag ska nog kolla lite i brittiska internetaffärer. De kan ju sina shettisar ;)

8,5 är nästan lite för stort, så jag tror inte 10,5 funkar.

Jag kör på stång nu, men ett rakt vanligt. Jag vill mest testa något annat för att se om han kan gå bättre med det :)

ett stångbett har alltid kedja o stänger..en liten rättelse alltså :) du har ett rakt bett, inget stångbett.

/jenny

Kör du på rakt tränsbett? Fast det heter ju stång? Ä det ska va bild påt så man fattar! :D
Bild:
2150.jpg

Körbett: liverpool:
2109.jpg

Annars tar du bettplattor/bettskivor och trär på! Det blir ju typ en size mindre! :D

/Lisa

2150.jpg

Ett sånt här rakt tränsbett har jag tillverkat till en ardenner en gång Det skulle enligt ägaren behöva vara 14.5 och det fanns visst inte att köpa..

Ett stångbett har som sagt kedja och (häv)stång..

Fjunet skrev:
Var kan jag hitta ett körbett i storlek 8,5? (Internetaffär)

Om det nu är det du söker så kör polarn sin mini (som normalt har 8,5 i tränsbett) på ett postkandar i stl 9 cm från Tärnsjö. Köptes på Globen i november men det går säkert att ringa dem å få det hemskickat. Var ett Sprenger (om jag inte minns helt fel) med två ringar, slätt på ena sidan å räfflat på andra. 350 kr då på Globen.

//M

Hehe ursäkta för dom lite onödigt stoora bilderna :o
Var visst lite trött igår :angel:

Globus har körbett som är 9,5!
Man kan inte länka direkt utan det är bara att gå in globussport.se
(Om man tex kollar på tränsbett -> 2-delat finns det en ful gubbe i bakgrunden! :eek: Bra reklam? Nej det tycker inte jag iaf :crazy: )

Pinge: Hur gjorde du för att tillverka ett bett??
Är det bara att ta en järnbit o svetsa och sen se till att den är riktigt slätt o mjukt? I runda ord liksom :D

/Lisa

_L_ skrev:
(Om man tex kollar på tränsbett -> 2-delat finns det en ful gubbe i bakgrunden! :eek: Bra reklam? Nej det tycker inte jag iaf :crazy: )

Ja han va ju inte mysig direkt!!! :eek:

Såg ni även deras myggbett??? :D Under bett -> övriga -> längst ner på sidan!
Storlek: MYGGBETT Stång, 2 mm. SS.
Det är nog naturlig storlek på bilden! haha :D ;)

_L_ skrev:
Pinge: Hur gjorde du för att tillverka ett bett??
Är det bara att ta en järnbit o svetsa och sen se till att den är riktigt slätt o mjukt? I runda ord liksom :D

/Lisa

Njaa.. Jag tog en bilfjäder (bra stål) skar av en bit som jag rätade ut. Stukade den i ändarna (slår i hop för att få extra material) Smidde ut mundelen till rätt grovlek och snyggade till ändarna samtidigt. Därefter böjde jag den lika mycket som orginalet är böjt. Sen borrades hålen i ändarna upp. Dessa gjordes lite koniska. Sen var det dax för ringarna och de gjorde jag av hadtaget från en plasthink (om jag minns rätt). Böjde till dem runt ett grovt rör med rätt diameter och så träddes ringarna i bettet. Ringarna svetsades och sedan linoljebrände jag alltihop så det får en härlig svart färg som rostskydd.. Det va de hele.. Jag har foton på det någonstans tror jag...

I bakgrunden kan man säga...till vänster.

Liknande trådar

Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
918
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: iNHALE
·
Kläder & Bli fin Jag letar varma stövlar eller kängor som är lätta att dra på sig och har hittat två kandidater Kamik Tundra eller Kamin Greenbay 4. Är...
Svar
2
· Visningar
335
Utrustning Alla tävlingskavajer jag provade på hööks som var upp till 44 går ej att knäppa vid bysten. Finns de kavajer med storlek 46-48...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka