Koratbebisarna!

Sassy

Trådstartare
Mina kattungar är två veckor idag. Föddes relativt små, är tjocka kattkorvar nu. Två honor och två hanar, och Maja är definitivt världens bästa mamma. Eftersom hennes husse räknat fel på parningsdag (parningen var hemma hos honom eftersom han har Frasse) var jag inte hemma när hon ville börja. Hon bädda helt sonika ner sig i lådan och väntade tills jag kom hem från jobbet. Så fort jag kommit hem ropade hon mig till lådan och började med lätta förvärkar. Jag hann ringa hit husse innan utdrivningvärkarna började, och seda skötte hon allt helt själv med oss som publik.

Vi ska förmodligen behålla en hona hos fodervärd, Frasse kastrerades i veckan och Maja ska också kastreras när ungarna flyttat. Hon ar haft tre kullar och han är pappa till fem.

20081012+003.jpg


20081012+007.jpg


20081012+010.jpg
 
Sv: Koratbebisarna!

Nä, jag har legat lite lågt på nätet på sistone, så mycket annat att stå i.

De är verkligen jättefina! Vi bara inväntar Frasses HCM-scanning innan vi spikar att vi ska behålla lilla "Elise". Med största sannolikhet blir det här en sportbilskull: Elise, Viper, Enzo och Carrera.

Kanske blir en glöggfika med kattungegos hos mig i år igen :idea:
Vet inte riktigt hur mycket de kommer bo hos mig resp hos I. De vuxna katterna är ju etablerade i båda hemmen och min lägenhet är i minsta laget...
 
Sv: Koratbebisarna!

Glöggfika tackar man inte nej till, i synnerhet inte när man får små blåbär som tilltugg.:D

Här kanske det bjuds på baby-fika så småningom. Sorken är visserligen ensam kattunge, men hon busar för 7 istället och det är väl tänkt att min egen bebis ska komma om någon vecka.
 
Sv: Koratbebisarna!

Oj, är det bara en vecka kvar nu??

Lycka till!

Klart vi behöver bebisfikande :love:
 
Sv: Koratbebisarna!

Ahhh Grattis:)
Så söööta och fina:love:

Blir avundsjuk, längtar tills vi ska ha smått igen men det lär dröja...
Hon har inte löpt på 2 månader nu...
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Har dykt upp ett problem här hemma med våran 8 månaders kattunge, hona, kastrerad, innekatt. Söker efter någon med samma eller liknande...
Svar
0
· Visningar
833
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp