Korad/Korning översatt till engelska?

Malibu_Stacy

Trådstartare
Är det någon som vet om det finns något engelskt ord för en korad hund?
Man kan ju självklart skriva något om "mentality test" men undrar om det finns något riktigt ord för det inom hundvärlden. På tyska kallas det "Körung" eller att en hund är "gekört". Vet inte ens om korning överhuvudtaget förekommer i andra länder än Sverige och Tyskland? Någon som har lite mer koll? :)
Gäller en text till en hemsida där jag vill beskriva att kenneln innehar flera korade hundar, fast på engelska då.

Är det någon som vet om det finns något engelskt ord för en korad hund?
Man kan ju självklart skriva något om "mentality test" men undrar om det finns något riktigt ord för det inom hundvärlden. På tyska kallas det "Körung" eller att en hund är "gekört". Vet inte ens om korning överhuvudtaget förekommer i andra länder än Sverige och Tyskland? Någon som har lite mer koll? :)
Gäller en text till en hemsida där jag vill beskriva att kenneln innehar flera korade hundar, fast på engelska då.
Jag har bara hört "big mentality test" faktiskt. Tror inte det finns något liknande utomlands, vi i Sverige är rätt unika på det där med att testa hundar och lagra datan.

Har I USA vet de flesta med arbetande hundar (sarskilt de med hundar av Tysk harkomst) vad (det tyska) "korung" star for. Jag skulle anvanda det ordet och innom parantes skriva en "qualifier", typ "significantly complex mental test". Eller skriva ordet "Korung" innom parantes.

Har I USA vet de flesta med arbetande hundar (sarskilt de med hundar av Tysk harkomst) vad (det tyska) "korung" star for. Jag skulle anvanda det ordet och innom parantes skriva en "qualifier", typ "significantly complex mental test". Eller skriva ordet "Korung" innom parantes.

Jag funderade också på det där, är ju en hel del tyska hundbegrepp som används i de engelskspråkiga delarna så kanske får skriva så helt enkelt :)

Har tranar man IPO for det mesta i Tyska, French ring pa Franska, och sa vidare. Det ar en hel massa ord att halla reda pa om man har olika raser. lol

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 412
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 215
Senast: Lyan
·
Äldre Jag brukar handla över nätet ganska ofta, men har aldrig blivit lurad på det här sättet tidigare, och nu vet jag inte riktigt hur jag...
Svar
1
· Visningar
1 391
Senast: lady_vip
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 819
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar