Köra Minishettis

E

Esso

Har en liten Minishettis som är 80 cm hög. Skulle det gå att köra med honom eller är han för liten?

Sv: Köra Minishettis

Tävlingskörning kan nog bli lite besvärligt, eftersom man måste ha en medhjälpare på vagnen och då blir det tungt.

Men nöjesköra med lätt rockard ska inte vara några bekymmer, särskilt inte på fast och jämn mark/väg!

Finns minisar som tävlar i körning också, jag vet åtminstone ett par stycken. Hur mycket den orkar beror på hur den är byggd och att den är rätt tränad för sin uppgift.

Du får väl skaffa en till likadan och köra par, eller varför inte tre så har du ett fyrspann! :bump:
Annars håller jag med ovanstående, den orkar massor om den bara är tränad för det, och har rätt kroppsbyggnad.
Lotta

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Pegasus63
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
581
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
440
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka