Köra med transportluckan öppen?

G

Gyllene

Ska man, ska man inte? Jag tänkte mest på när det är varmt och man har en transport med dålig luftkonditionering, då kanske det är bättre att ha den öppen. Men har hört att den egentligen ska vara stängd.

Sv: Köra med transportluckan öppen?

Är det väldigt varmt kan jag köra med öppna luckor. Annars brukar jag stänga dem på yttersta, så det kommer in lite luft ändå.

En del hästar kan bli skrämda när det kommer stora bilar farandes bakifrån, annars är det OK att köra med luckan nere. Finns en del hästar som står lugnare om den är nedfälld.

Den måste INTE vara stängd. Det är valfritt.

Jag har kört med den öppen med mitt Fullblod och han står lugnt denfaktiskt nästan lugnare!

Jag tycker man ska låta hästen själv välja.
Finns ju, som skrivet, ingen som helst lag på att den måste vara stängd(utom när man kör föl då.)
Min häst åker med luckan nere utom vintertid.

Har stängd, för iaf mitt släp drar in avgaser när det är öppet bak.

Har båda fönstrena och ventilerna i taket öppna samt extra ventiler i dörren fram.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Lejd
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 201
Kläder & Bli fin Jag ska på bröllop på sydligare breddgrader i mitten av juli och har börjat fundera på klädsel. Jag snubblade över den här klänningen på...
Svar
18
· Visningar
1 357
Senast: Amha
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 811
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar