Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte att rekomendera att ha en häst på släp när man är ensam. Oansvarigt mot dig själv o hästarna.
Men om du däremot har någon med dig i vagnen som kan hålla den andra hästen så är det ok. Denne ska ha benen utanför korgen ifall h"n måste hoppa ur i någon situation.
Trava går bra bara "släphästen" lär sig att hålla sig på lite avstånd i från vagnen.
Och självklart HJÄLM på båda människorna!!!!
Jag kör alltid heta hästar på släp. Då får de lugn och bra motion och slipper stressa upp sig. Dock aldrig hingstar.ser inget som helst problem med att köra ensam med häst på släp om man har den i grimskaft som man håller i. har man någon koll alls och hästen man kör är snäll så tycker jag inte alls att de är nåt att avskräcka folk ifrån. tycker det är kanon att ha med sig en extra när jag är ute och har aldrig vart nåt problem. men lite självinsikt får man väl ändå ha så man vet att man själv och hästarna klarar av det!
Då måste jag undra vad och hur du gör i en situation där du måste hoppa ur och ta tag i hästen med vagn på??????? Vad som helst kan ju hända om körhästen och/eller släphästen skulle få panik.
Ursäkta men det låter idiotiskt
Ska du ensam ta hand om 2 hästar och en vagn??????
Bind aldrig fast hästen om du ska köra med häst på släp. Håll den i grimskaftet istället.
Vet en idiot som band fast en häst i vagnen, sen blev både hästen han körde och släphästen skrämda och stack åt olika håll, gissa vad som hände med gubben (och sele+vagn)?