Ella-82

Trådstartare
På måndag den 17 April skall jag köra KM. Det blir min första tävling som kusk!!!

Vad skall jag nu tänka på inför min premiär?

Jag måste ju ha kläder som matchar vagnen, tänkte ha keps och väst och självklart körförkläde och handskar. Jag kör en rockard. Tror ni det blir bra? Vad använder ni?

//Ella

Sv: Köra KM

Personligen tycker jag hjälm är snyggare och passar alltid. Sen ska du ha diskreta färger, allra helst brunt. Det där med att matcha klädtypen till vagnen har jag inte förstått riktigt, bäst poäng har jag fått finklädd med kavaj trots att jag kört rockard.

Men viktigast är att köra bra och komma ihåg vägarna. Kör ni lätt klass inomhusprogrammet så kolla så du har det nya!!

Jag har tagit det programmet som finns på kuskringen. Är det rätt? Jag har tränat med det inför min tränare och han borde veta att det är rätt...

Det är snyggt med kavaj, men vad skall min manliga groom ha då?

Ella-82 skrev:
På måndag den 17 April skall jag köra KM. Det blir min första tävling som kusk!!!

Vad skall jag nu tänka på inför min premiär?

Jag måste ju ha kläder som matchar vagnen, tänkte ha keps och väst och självklart körförkläde och handskar. Jag kör en rockard. Tror ni det blir bra? Vad använder ni?

//Ella

:eek: :eek: :eek: :D
E du redan klar för ett KM??? *wow*
Var var du då i söndags när vi hade Slalomcup i Åstorp????
Tänk att jag vågade minsan vara med! :banana: :cool:
Sista slalomcupen kommer att gå nu den 30:e april? Får vi se dig å söte Anton då???:bump:

Hade bytt ur kepan mot en hjälm, annars tycker jag ditt klädval verkar mycket bra!!! :D

Klar och klar... Men jag gör ett försök.

Den 30 April skall jag grooma i Borås, så det går tyvärr inte. Men sen har vi programkörning den 14 Maj, då måste du komma!!!

Ella-82 skrev:
Klar och klar... Men jag gör ett försök.

Den 30 April skall jag grooma i Borås, så det går tyvärr inte. Men sen har vi programkörning den 14 Maj, då måste du komma!!!

*hmm*
Har ingen transport.... och inget grönt kort eller licenc eller så så jag får hålla mig till våra träningstävlingar här hemma! ;)

Jag tror inte att du behöver licens eller grönt kort. Så det är bara att låna en transport och komma hit. Du får jätte gärna låna min vagn!!!

Nu finns det ändrade programmet där i alla fall på den ritade, beror på när du hämtade det. Här uppe var det knappt någon som kände till det, av kuskar, tränare och domare. Men det är bara en liten ändring i slutet med en "kort snettigenom" istället för att vända direkt upp på medellinjen i slutet.

Kul att du ska vara med!! Min man kommer att köra vår häst så jag får vackert sitta på läktaren och titta på..........
Tror som någon annan sa att det allra viktigaste att tänka på är att du kör korrekta vägar i programmet, det tittar domaren mycket på i lättklass. Det där med nya vägar i programmet får vi väl kolla upp, har inte hört något om det. Vi ska och träna både på fredag och lördag och tänkte försöka sätta upp lite koner den ena dagen, kanske du också är med på det??
Min man kommer också att köra i keps, så det tycker jag du ska göra vilket som känns bäst. Vi saknar groom, eftersom jag inte kan sitta bredvid utan att kommentera och dirigera gubben min :angel: Kanske du kan ställa upp??

Jag har kollat upp det med programmet och det gäller ju bara "ridhus"-programmet. Vi kör ju utomhus-programmet fast vi är inomhus....... Blev lite rörigt men hoppas du fattar :)

Ella-82 skrev:
Jag tror inte att du behöver licens eller grönt kort. Så det är bara att låna en transport och komma hit. Du får jätte gärna låna min vagn!!!

:angel:
Tja, får fundera på saken! :eek: :D
Är det dressyrprogrammet som ska köras då eller är det även/bara precision???

Lill76 skrev:
Vi ska och träna både på fredag och lördag och tänkte försöka sätta upp lite koner den ena dagen, kanske du också är med på det??
Min man kommer också att köra i keps, så det tycker jag du ska göra vilket som känns bäst. Vi saknar groom, eftersom jag inte kan sitta bredvid utan att kommentera och dirigera gubben min :angel: Kanske du kan ställa upp??

Jag skall träna på torsdag, jag jobbar fredag kväll och hela lördagen så då kan jag inte.

Har inte bestämt mig ju jag skall göra med huvudbonaden, jag får se om jag hittar någon fin keps annars blir det hjälm.

Jag åker gärna med om jag hinner, annars kan säkert min kille (som skall vara min groom) åka med Peter. Det löser vi!!!:)

Lill76 skrev:
Jag har kollat upp det med programmet och det gäller ju bara "ridhus"-programmet. Vi kör ju utomhus-programmet fast vi är inomhus....... Blev lite rörigt men hoppas du fattar :)

Vilken tur att jag har tränat på rätt då! Men jag vet inte om jag kommer att komma ihåg det när det väl gäller...:crazy:

Cämz skrev:
:angel:
Tja, får fundera på saken! :eek: :D
Är det dressyrprogrammet som ska köras då eller är det även/bara precision???

Det är ett jätte bra tillfälle att träna på! Sen är det ju alltid kul att se andra fina flingor på banan:love: Hjälper det om jag tjatar på dig???

Oj så skönt! Jag vill också ha ett riktigt brett ridhus att köra i. Vårt är ju stort men mest avlångt...

Ella-82 skrev:
Det är ett jätte bra tillfälle att träna på! Sen är det ju alltid kul att se andra fina flingor på banan:love: Hjälper det om jag tjatar på dig???

He, he-ganska tveksamt faktisk!:angel: Tillhör den envisa typen! Så har jag sagt "kanske" så kan det bli ett deffinitivt "nej" om det tjatas! :crazy: ;)
Inte världens bästa egenskap kanske men... *hihi* :D

Lycka till i morgon, Ella!

Tycker ditt klädval låter bra, men hjälm skulle jag ta före en vanlig kepa!

Lotta

Ja, LYCKA TILL imorgon!!! :bump:
Det kommer att gå kanonfint! :banana:

Hoppas du har någon med dig som kan agera fotograf så vi får se lite bilder härinne!!! :banana: :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 131
Senast: Barbabelle
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka