S

__Stilett__

är det för gammalt att börja köra in en häst när den är snart ca 4 år? och om man ej vill göra jobbet själv, hur vet man att den som kör in är seriös :confused: har inga kontakter alls inom den faktorn.

va bra :-) har nämligen bokat in pållen för inkörning, har kollat på lite ställen. ska bli kul att kunna köra sen! (förhoppningsvis)

Klart du kan köra in den vid 4års ålder!
Vill du inte göra det själv finns det väl olika ställen som tar emot hästar för inkörning.
Ta referenser om du är osäker på stället/personen. Om du lämnar bort din häst, åk dit å hälsa på, va med vid inkörning, då vet du hur den beter sig... Samt hur du får reda på hur kusken/kuskarna å medhjälparna går till väga i arbetet. Du kanske rent av får vara med att köra in, om du vill. För det är ju inte så kul att få hem en häst som man inte vet hur den är att köra?

När du sedan får hem din häst, åk på körkurser det är jätte kul!
Nu vet jag ju inte hur erfaren du är i körning, men jag bara utgår från mig själv. Hoppas att du får en liak fin häst i körning som jag har haft, här till höger i bild. Lycka till med din häst!
iter-jango-87.jpg

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: Sassy
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 424
Senast: Görel
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: Mrs Chippy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama