Köra in häst OCH kusk

tolksele

Trådstartare
Har förhoppningsvis en ponny på g hem snart, och tankarna om att få den inkörd har börjat poppa upp i huvudet. Efter lite googlingar har jag sett att det går att lämna bort hästen för att få den inkörd, men problemet är ju att jag också behöver "köras in". Körde shettis litegrann för många år sedan (kanske 15 :o) men lärde mig aldrig sela ordentligt utan behövde alltid ha hjälp med det och körde således aldrig helt ensam.

Hur har ni här inne lärt er köra? Känns som om det vore bra med någon som kunde ta sig av både mig och hästen samtidigt, så att vi båda lärde oss av samma person på samma sätt :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 552
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar