köra i blåst?!

Madde_padde

Trådstartare
Ska tranportera hästen i morgon! men så ska de juh bli blåsigt som bara den...när tycker ni de är läge att ställa in turen!?
ska flytta och kommer däröfr bli av med min stallplts from i morgon...men om de är jätte blåsigt då!?

som sagt när rä de för blåsigt för att köra transport?!

Sv: köra i blåst?!

Jag hade inte kört i storm eller hård blåst. Det är farligt, transporten kan välta. Försök ordna en annan dag.

aa får fösöka fixa de vet dock inte hur! blir som sagt av me stallplatsen i morgon.... fasen ont i magen redan! :eek:

Hej igen, :)

Allså, skall du köra en kort bit så är det väl ok, och tänk över hur vägen dit är. Är det mycket öppna landskap skulle jag nog tveka. Är det bebyggelse du kör igenom så blåser det ju mindre.
Såg att du bor i Örebro och när stromen kommer dit har den säkert avtagit litegrann. Värre för oss här på västkusten :crazy:

aha bor du där du! urs :crazy:

kör från arboga till örebro...så mer än halva resan går i västmanland där de inte ens finns någon varning så hoppas vekrligen de ska gå bra!

hoppas de inte blir allt för illa för er i morgon!

Då går det ju säkert jättebra! Såg på nyheterna nu att den kommer gå över svergie över till östsidan vid lunchtid så om du åker tidigt så är du nog säker!

Lycka till med nya stallet och resan!

Vi klarar oss nog, hästarna får gå ut på eftermiddagen istället. Vi börjar bli vana...

jag har varit på väg attt blåsa av vägen några gånger och det är INTE kul:crazy: Men om du bor i Örebor är det väl inte så farligt på morgonen, det skulle väl nå Skåne imorgon?

om de är extrem jättestorm måste du väl kunna stå kvar där 1 dag till? de måste ju folket förstå att det inte är bra att köra transport i de vädret när man knappt ens ska ut o köra bara bil.

om de är extrem jättestorm måste du väl kunna stå kvar där 1 dag till? de måste ju folket förstå att det inte är bra att köra transport i de vädret när man knappt ens ska ut o köra bara bil.

ne men man tycker juh de!
tjejen som ska flytta in ska dessutom rida 1 mil genom skogen för att komma till oss och stalla upp vilket inte är så kul de heller om de blåser fruktansvärt.....

tror inte att den människan kommer rida genom skogen i storm..de är ju livsfarligt ju att ge sej ut då.
dom kanske inte tror att de ska bli så farligt väder? kanske de inte heller blir..vet man ju inte.

om hon inte kommer till stallet den dagen kan/borde du ju säkert kunna vara där 1 dag?

jo men precis stallet har två boxar så ja är kvar tills nu för att den andre hästne inte ska bli själv... så då stannar ja så klart!

men vi får väll se dek an juh vara lite sisådär me smhi oxå :smirk:

Inte smart, då är det stor risk att samma sak som hände 2 andra bukefalosmedlemmar, händer dig.
De fick ju börja efterlysa både sov & stallplats här på forumet då de inte kunde ta sig nånstans med hästfinkan.Inte så länge sedan.

men så illa blir de nog inte ska du se!
ja ska bara några mil och de är juh bara motorväg!:idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: Takire
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: lirco11
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 016
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama