Köra hem hö

S

skjootan

Har en fundering så där.
Jag tänkte ta min kära Pålle med trilla å köra hem hö 2st rundbalar a 200kg. De kan väl inte vara någon fara med de? Man blir ju lite fundersam så där men han väger ju en 600kg själv så är tränad å stark 24 mil i benen nyligen å rids nu å ska köras varannan dag. Vad tror ni?

Sv: Köra hem hö

har du bromsad vagn eller en häst som är mycket van vid bakselen går det nog super.
jag kör som mest 1500 kilo med min lille nordis, och det är öronen framåt hela tiden.
min vagn är både bromsad och han har baksele. Det blir en enorm vikt i minsta lilla nerförslut, såklart lika mycket uppför i uppförslut.

Lägger till- klarar en trilla ens 200 kilo? de ser så rangliga ut :)

Hästen, med rätt utrustning klarar nog av det. Men gör vagnen din det:crazy: Hade kört i två omgångar om ja varit du.

Håller med. En skentur för att vagnen pajar vore inte direkt att rekommendera

Snigelframor :D

Hehe jodå den ska se så ut efter forbonde resa ju :) träet är bra i den annars man luras dock av utseendet.

Ja nu är de så att de finns broms,men den är inte framdragen. Jag måste säga att min kille är duktigt på att använda bakselen heltklart,han jobbar bra i slen fram å bra i bakselen :D Men ska se om jag kan få vagn bromsen att fungera ochså ifall att.

Som jag skrev till Snigelframor.

Vagnen håller ingen fara ögat lurar er :D allt för att de ska vara så verklighets troget som möjligt.:angel: Så någon skentur bör de icke bli :D

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 694
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag funderar och funderar, känner att jag behöver lite input. Här kommer mina förutsättningar: Jag har idag en åring som blir D-ponny...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: Popcorn
·
Hästmänniskan Tänkte se om någon klok människa kan se lösningen på mitt problem för i morgon fortsätter min mardröm jag haft i snart 6 års tid och jag...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
70 630
Senast: anglahund
·
Hästmänniskan nåå, var över sportlovet i NEW YORK med familjen.. kom hem igår eftermiddag och gick nästan direkt till stallet.. får höra att pålle...
2
Svar
37
· Visningar
4 174
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar