Köra hästen i form

S

Saah_pippi

Har någon något bra tips på hur man ska få hästan att förstå att det är bra för den att gå i form?
Jag har stöd på tömmarna och driver på, men han travar bara lugnt vidare frammåt, som om inget hade hänt. :p
Jag vet att han måste söka sig dit själv, och att jag inte kan tvinga honom att gå i form, men hur ska man få honom att förstå att det är bra? :confused:
Något bra tips på lösgörande övningar i vagn? :bow:

Sv: Köra hästen i form

Har någon något bra tips på hur man ska få hästan att förstå att det är bra för den att gå i form?
Jag har stöd på tömmarna och driver på, men han travar bara lugnt vidare frammåt, som om inget hade hänt. :p
Jag vet att han måste söka sig dit själv, och att jag inte kan tvinga honom att gå i form, men hur ska man få honom att förstå att det är bra? :confused:
Något bra tips på lösgörande övningar i vagn? :bow:

Jag tycker det är svårt att träna sånt i vagn, försöker göra mycket serpentiner där det går och ställa åt båda hållen, göra tempoväxlingar och gångartsbyten för att få henne mer alert och uppmärksam på mig. Jag brukar variera körningen med tömkörning, longering och i viss mån ridning och arbete från marken med kapson för att hon ska börja arbeta bättre.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 807
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 966
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 303
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025