linafina
Trådstartare
Det är så här att jag och min sambo har länge velat köpa en gård och nu har vi bokat en tid på banken där vi ska se hur mycket vi kan tänkas låna.
Jag vet hur dyrt det är och hur svårt det är speciellt här nere i skåne.
Ni som köpt gård har ni några råd och tips till oss? Vad ska man tänka på när man letar och hur mycket mark kan tänkas vara lagom för två tre hästar?
Hur pass svårt är det att bygga ett stall i ett helt öppet utrymme? Vad kan det tänkas kosta att bygga fyra boxar, helt vanliga?
Hur har ni gjort som flyttat till gård? Gick ni till banken och fick lånelöfte för att sen börja leta på allvar? Vad tittade ni efter? Vad fick ni till slut?
Jag har tusen frågor om det här med att köpa gård men jag börjar här.
Jag vet hur dyrt det är och hur svårt det är speciellt här nere i skåne.
Ni som köpt gård har ni några råd och tips till oss? Vad ska man tänka på när man letar och hur mycket mark kan tänkas vara lagom för två tre hästar?
Hur pass svårt är det att bygga ett stall i ett helt öppet utrymme? Vad kan det tänkas kosta att bygga fyra boxar, helt vanliga?
Hur har ni gjort som flyttat till gård? Gick ni till banken och fick lånelöfte för att sen börja leta på allvar? Vad tittade ni efter? Vad fick ni till slut?
Jag har tusen frågor om det här med att köpa gård men jag börjar här.